رئیس مجلس پاکستان بر ضرورت گسترش همکاری با ایران تاکید کرد

رئیس مجلس سنای پاکستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی دو همسایه به ویژه در شرایط پسابرجام تاکید کرد.

رضا ربانی در دیدار مهدی هنردوست گفت: گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان بدون تردید آثار مثبت منطقه ای نیز خواهد داشت و موجب تقویت ثبات و امنیت منطقه می شود.
ربانی همچنین ضرورت و اهمیت تقویت ارتباط میان بخش های خصوصی دو کشور را به عنوان یک عامل مهم در ارتقای سطح تجارت دوجانبه مورد تاکید قرار داد.
رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد که این کشور اهمیت زیادی به روابط با ایران قائل است.
وی همچنین از سفیر ایران خواست تا سلام های گرم او را به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ کند.
ربانی همچنین با انتقاد از اقدامات برخی قدرت های فرامنطقه ای در منطقه گفت که برخی قدرت ها به دنبال آن هستند تا منافع خود را در منطقه ما تامین کنند و دست به اقداماتی می زنند که به نفع ما و منطقه ما نیست و لازم است مانع از این گونه اقدامات شویم.
هنردوست نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران به رئیس مجلس سنای پاکستان، از میهمان نوازی و استقبال گرم پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر به اسلام آباد قدردانی کرد.
هنردوست همچنین تقویت روابط پارلمانی دو کشور همسایه را مورد تاکید قرار داد و گفت که گسترش روابط پارلمانی، موجب تسهیل همکاری ها در تمامی زمینه های می شود.
وی همچنین ضرورت تلاش دو کشور برای رسیدن به تجارت پنج میلیارد دلاری را مورد تاکید قرار داد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.