مسافرین نوروزی در زمان برگشت به مقصد شتاب نکنند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مسافرین نوروزی در زمان برگشت به مقصد شتاب نکنند.

سردار تقی مهری عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های نوروزی پلیس در پلیس راه چابکسر شهرستان رودسر اظهار داشت: با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور، مسافرین بدون شتاب رانندگی کنند تا سالم به مقصد برسند.
وی افزود: هم اکنون در بیشتر محورهای کشور شاهد حجم بالای تردد خودروها هستیم به‌طوری‌که محورهای چالوس به کرج و جاده هراز به فیروزکوه شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین خودروهاست.
سردار مهری تصریح کرد: بیشترین حجم تردد خودروها از استان‌های گیلان، مازندران، فارس، قزوین، قم و خراسان رضوی گزارش شده که در این محورها ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح نوروزی تا امروز با کاهش تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته  مواجه بودیم افزود: با این شرایط هم متاسفانه تا امروز ۳۴۴ نفر از هموطنان‌مان در تصادفات کشته شدند که ۴۵ درصد از علت تصادفات منجر به فوت به علت واژگونی خودروها، ناشی از خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.
رئیس پلیس راهور ناجا به مسافرین نوروزی توصیه کرد: زمان باقی‌مانده تعطیلات نوروزی را طوری برنامه‌ریزی کنند تا با ترافیک سنگین محورهای مورد نظر خود مواجه نشوند و در مسیرهای منتهی به مقصد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری خوش را برای خود و خانوادشان رقم بزنند.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.