محمد، محبوب ترین نام در سرزمین های اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز (چهارشنبه) گزارش داد: محمد محبوب ترین نام در میان ساکنان سرزمین های اشغالی فلسطین بوده است.

پایگاه خبری اردنی جی بی سی نیوز به نقل از روزنامه هاآرتص نوشت: بر اساس گزارشی که از سوی مرکز آمار در سرزمین های اشغالی منتشر شده، محمد محبوب ترین نامی است که بر کودکان سرزمین های اشغالی گذاشته شده است.
مرکز آمار وزارت امور مهاجران و ساکنان اراضی اشغالی به مناسبت آغاز سال جدید یهودی، آمارهای رسمی را درباره ساکنان سرزمین های اشغالی فلسطین منتشر کرد و اعلام نمود که بعد از تصمیم کمیته مرکزی آمار مبنی بر قرار دادن نام های عربی در فهرست آماری، نام محمد برای اولین بار در صدر نامگذاری برای پسران و پس از آن نام نعوم برای دختران قرار گرفته است.
بر پایه این آمار، نام محمد در میان متولدین سال گذشته، برای سومین سال پی در پی، پرکاربردترین نام در سرزمین های اشغالی بوده است.
بر اساس آمار منتشره، نام های اوری و ایتان به ترتیب رایج ترین نام ها در میان یهودیان در سرزمین های اشغالی بوده است.
برپایه این گزارش، به طور کلی و بدون در نظر گرفتن عرب (مسلمان) یا یهودی بودن، نام های محمد، یوسف و ایتان به ترتیب رایج ترین نام ها در سرزمین های اشغالی بوده و نام اریل برای دختران و پسران در جایگاه سوم قرار دارد و با نام یوسف در این فهرست رقابت دارد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.