اوباما به‌زودی درباره افزایش نظامیان آمریکایی در عراق تصمیم‌گیری می‌کند

یک ژنرال ارشد آمریکایی گفت: رئیس جمهور آمریکا این شانس را خواهد داشت تا درباره افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در خاک عراق طی هفته‌های آینده تصمیم گیری کند.

ژنرال «ژوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به زودی درباره افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در خاک عراق تصمیم گیری خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: افزایش تعداد نظامیان آمریکایی موجب تقویت قابلیت های نیروهای عراقی می شود که در حال آماده شدن برای انجام یک حمله بزرگ علیه داعش در موصل هستند.
دانفورد گفت: مقام های نظامی آمریکا و عراق مذاکراتی را درباره طرح مربوط به بازپس گیری موصل انجام داده اند. این مذاکرات درباره نحوه حمایت آمریکا از عملیات ارتش عراق بوده است.
موصل از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی در اشغال تروریست های داعش قرار دارد. دانفورد اظهار داشت: توصیه های مربوط داده شده و رئیس جمهور این فرصت را خواهد داشت تا طی هفته های آینده درباره افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق تصمیم گیری کند.
دانفورد هفته گذشته نیز پیش بینی کرد بود که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از ۳۸۰۰ نفر کنونی بیشتر خواهد شد.
تروریست های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.