۱۲ فروند بالگرد در کشور نیاز است

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۱۹ فروند بالگرد در سطح کشور به ارائه خدمات هوایی می پردازند اما باتوجه به اینکه کشور دارای ۳۱ استان است به ۱۲ بالگرد دیگر هم نیاز است.

علی اصغر احمدی روز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در بندرعباس افزود: هیچ استانی به صورت ثابت بالگرد ندارند بلکه بین دو تا سه استان مشترک بوده که در ایام تعطیلات نوروز تاکنون ۳۰۰ پرواز بالگردی برای نجات و امدادرسانی به مسافران صورت گرفته است.
وی بیان داشت: نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر این بوده که در هر استان یک بالگرد داشته باشند اما باتوجه به شرایط تحریم ها ، کمبود منابع مالی و زیرساخت ها تاکنون موفق به تهیه بالگرد نشده ایم و امیدواریم در هرمزگان که استانی ویژه و راهبردی است مورد اولویت قرار گیرد.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروزی همچنین یک هزار و ۲۷۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار به همراه یکهزار اکیپ جوانان این جمعیت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سراسر کشور فعالیت دارند.
احمدی با اشاره به اینکه مسئول ثبت حوادث ناجا و پلیس راهنمایی و رانندگی است و جمعیت هلال احمر کمک رسان آنها است، خاطرنشان کرد: باوجود همه توصیه ها و آموزش های که توسط پلیس ناجا و پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در کمپین ها صورت گرفته اما رانندگان خود بایستی ملزم به رعایت قوانین و مقررات باشند و آن چه باید انجام شود حق با سلامتی است.
وی بیشترین حوادث کشور را مربوط به مناطق کوهستانی با ریزش برف و لغزندگی جاده عنوان کرد و یادآورشد: فرهنگ درست رانندگی کردن ، استراحت کافی ، رانندگی نکردن در هنگام خستگی وخواب آلودگی و رعایت توصیه های پلیس می توانند از بروز بسیاری از حوادث و تصادفات جلوگیری کند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در پایان ، هدف از سفر به استان ها را در ایام نوروز در واقع تقویت پایگاه های امداد و نجات، استقرار نیروها در پایگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم و تحقق دستورالعمل های ارائه شده به استان ها عنوان کرد.
بازدید از مرکز EOC و پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در بندرعباس و همچنین بازدید از پست های امداد و نجات بین شهری و ایمنی و سلامت شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه از برنامه های سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و هیات همراه بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.