معاون کل وزیر بهداشت: ویروس کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش ابتلا و بستری‌شدگان به معنای نابود شدن کرونا نیست و هنوز این ویروس در کشور جولان می‌دهد

ایرج حریرچی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: در روزهای اخیر، شاهد کاهش بستری و مرگ و میر در کشور هستیم ولی این ویروس همچنان در گردش است.

وی اضافه کرد: هنوز تعداد قابل توجهی از مردم در معرض ابتلا هستند و هیچ اطمینانی نیست که شهروندان به کرونا مبتلا نشوند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مبارزه با بیماری کووید ۱۹ همچنان در کشور ادامه دارد و همه ما باید با همدلی و همکاری با این ویروس، مقابله کنیم.

حریرچی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص افرادی که تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند، اظهار کرد: نباید این تصور پیش بیاید که این افراد، دیگر کرونا نمی‌گیرند و باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

نگرانی تجمع احتمالی در صورت قهرمانی پرسپولیس

وی با ابراز نگرانی از تجمع های ورزشی به ویژه تجمع در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا طی امروز و تجمع های خانوادگی در شب یلدا، گفت: ما نگران هرگونه تجمع هستیم زیرا این دورهمی ها، عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از کاهش بستری های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور، افزود: این کاهش، فرصتی برای بیماران دیگر بیماری های غیرواگیر است تا به مراکز درمانی مراجعه کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ابتلا به کرونا گناه و انگ نیست، اضافه کرد: شهروندان در صورت مراجعه ماموران بهداشتی به منازل، اجازه انجام آزمایش های کرونا را بدهند تا زمینه کاهش مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ فراهم شود.

تاکنون حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند.

روند ابتلا به کرونا طی حداقل یک هفته گذشته در کشور نزولی شده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.