آیا گاس هیدینک، فابرگاس را عامل اصلی ضعف چلسی می داند؟

سرمربی جدید تیم فوتبال چلسی ربط داده شدن افت محسوس آبی‌پوشان لندن در این فصل به بازی ضعیف هافبک اسپانیایی‌شان را نادرست می‌داند.

سسک فابرگاس در این فصل از لیگ برتر جزیره تنها شبحی از آن بازیکنی بوده که فصل گذشته به عنوان بهترین یکی از عوامل اصلی قهرمانی چلسی شناخته می‌شد. بازیکنی که فصل گذشته بیشترین تعداد پاس گل را در تیمش داشت، این فصل جزو ضعیف‌ترین بازیکنان چلسی بوده است و حتی برخی او را به عنوان یکی از بازیکنان شورشی که مسبب اخراج ژوزه مورینیو شدند، می‌دانند.

گاس هیدینک، سرمربی چلسی اما از هافبک پیشین بارسلونا دفاع کرد و گفت: من فکر می‌کنم که ما در خصوص وضعیت چلسی و اتفاقاتی که در این تیم رخ داده است، بیش از اندازه داریم به سسک توجه می‌کنیم. در مشکلات فعلی تیم فقط یک بازیکن مقصر نیست. زمانی که به گل‌‌های خورده تیم‌مان نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که فقط خط دفاع ما مقصر نیست و تنها نباید بازیکنان دفاعی‌مان را مسبب مشکلات تیم دانست. مشکل تیم این است که کار گروهی‌اش مشکل دارد، هم در زمینه دفاعی، هم در زمینه هجومی.

هیدینک ادامه داد: من دوست ندارم که فقط یک بازیکن را زیر ذره‌بین ببرم، بازیکنی که ممکن است لازم باشد بازی‌اش را ارتقا دهد یا هر کار دیگری برای بازگشت به اوج انجام دهد.

سرمربی هلندی چلسی با وجود حمایتش از هافبک پیشین بارسلونا و آرسنال، اشاره‌ای غیرمستقیم به احتمال نیمکت نشینی فابرگاس و قرار گرفتن جان اوبی میکل در ترکیب اصلی تیم به جان اوبی میکل بدهد.

وی تأکید کرد: ترکیب چیدن فقط قراردادن یک دروازه‌بان و ۱۰ بازیکن دیگر در میدان نیست. ما برای تیم‌مان ۱۴ یا ۱۵ بازیکن آماده می‌خواهیم که هر لحظه آماده رفتن به میدان باشند. یک بار این بازیکن ممکن است جان اوبی میکل باشد. بار دیگر ممکن است سسک فابرگاس یا یکی دیگر باشد. ترکیب اصلی تیم ما به حریف هم بستگی دارد.

تیم فوتبال چلسی پس از ۱۹ بازی اکنون در رده چهاردهم جدول قرار دارد و تنها ۲۰ امتیاز کسب کرده است. آبی‌پوشان لندن فردا (یکشنبه) میهمان کریستال پالاس است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.