ورود سامانه جدید بارشی به کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در ۲۰ استان از کاهش دما در استان های ساحلی دریای خزر و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و شمال استان‌های بوشهر و فارس، جزایر شمالی خلیج فارس و جنوب اصفهان، یزد،کرمانشاه، همدان، مرکزی، خراسان رضوی و شمال کرمان بارش باران، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش های امروز برای استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان است.

همچنین از ظهر امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی و عبور جریانات تراز میانی کاهش دما در استان های ساحلی خزر و بارش در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتباط ارتفاعات البرز مرکزی روی خواهد داد.

فردا سه شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل شمالی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و اصفهان بارش پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطق شمال غرب غرب و جنوب غرب استان های ساحلی خزر و در شمال فارس، جنوب اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین و البرز بارش برف و باران خواهیم داشت، ضمن اینکه خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در کل نوار شمالی کشور فعال است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.