تعرفه آب و برق از امروز ۷ درصد گران می‌شود

بر اساس مصوبه سال ۹۷ دولت، از ابتدای اردیبهشت هر سال، تعرفه آب و برق ۷ درصد افزایش می یابد.

طبق مصوبه جلسه مورخ ۹۷/۱۲/۱۹ هیأت وزیران درخصوص “افزایش بهای آب شرب و برق”، از ابتدای اردیبهشت ماه هر سال قیمت آب و برق ۷ درصد گران‌تر محاسبه می‌شود.

همچنین طبق بند الحاقی ۶ لایحه بودجه ۹۷ نیز سال ۹۷ بر اساس قوانین و مقررات، اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی به شرکت‌های دولتی ذی‌ربط داده شده است، اعمال افزایش تعرفه فقط به پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تصویب هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

در این باره محمد حسین متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر افزایش ۷ درصدی قیمت برق از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ گفت: از امروز اول اردیبهشت تعرفه برق مشترکان ۷ درصد گران‌تر از ماه گذشته محاسبه می‌شود.

او ادامه داد:بر اساس این مصوبه، دولت برای افراد کم مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته و مشترکانی که مصرف برق آن‌ها تا یک سوم الگوی مصرف است، شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شوند.

متولی زاده بیان کرد:در واقع هر سال افزایش تعرفه بیش از رقم ۷ درصد اعمال نخواهد شد و حتی به کسانی که از الگوی مصرف برق، کمتر مصرف کنند، پاداش هم تعلق می‌گیرد.

براین اساس قیمت آب هم از امروز با افزایش ۷ درصدی محاسبه خواهد شد و اردکانیان وزیر نیرو در این باره تصریح کرد: از اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تعرفه آب ۷ درصد گران‌تر محاسبه می‌شود و کسانی که امسال یک‌سوم الگوی مصرف آب و برق استفاده کنند از تخفیف صددرصدی برخوردار خواهند شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.