روحانی: برای برداشتن تحریم‌ها، یک روز هم درنگ نمی‌کنم

روحانی گفت: برای برداشتن تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و من یک لحظه هم درنگ نخواهم کرد؛ حالا بعضی ناراحت هستند که باشند، برای ما مهم نیست.

حسن روحانی در شصت و چهارمین هفته از افتتاح‌ طرح‌های ملی طی سخنانی گفت: در این ماه مبارک و مقدس رمضان المبارک که ماه عبادت است، امیدواریم که خداوند این ماه را برای ما مبارک قرار دهد و در همه وادی هایی که ما داریم تلاش می کنیم از کرونا تا تحریم و معیشت مردم بتوانیم موفق باشیم. البته برخی مخالفت هایی دارند اما ما هرزمانی که بتوانیم حق ملت ایران را بگیریم، من به عنوان رئیس جمهور حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کنم؛ حالا بعضی ناراحت هستند که باشند، برای ما مهم نیست.

وی افزود: همچنین به مردم می‌گویم که تولید و ساماندهی به طرح‌هایی که باید تکمیل شود همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم که مردم حاجات شان مستجاب باشد و دست ظالمین قطع شود.

روحانی در ادامه بیان داشت: این برنامه‌های افتتاح که از ابتدای سال ۹۹ شروع شد، به امید خدا اگر زنده باشیم تا پایان آخرین هفته کاری دولت ادامه خواهد داشت. یکی از هدف‌های ما از این طرح‌ها این بود که به دنیا بفهمانیم که تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ما را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند. الحمدلله در این ماه‌هایی که از از ۹۹ گذشت و همینطور در سال ۱۴۰۰ علیرغم اینکه کرونا به مشکلات اقتصادی قبلی ما اضافه شد اما در عین حال طرح‌های مهم ملی ما ادامه پیدا کرد.

وی افزود: امروز یکی از طرح های مهمی که سال قبل هم داشتیم بخش کشاورزی است که برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد؛ شما می دانید حتی ماده اولیه بخشی از صنعت ما در نساجی و کیف و کفش باز کشاورزی است. در حوزه های دیگر مانند روغن کشی و لبنیات هم کشاورزی تاثیر و کاربرد دارد؛ در این میان صنعت هم گاهی به کمک کشاورزی می‌آید. هر دو دست به دست هم می دهند اما کشاورزی بسیار استراتژیک است. بی صنعت می شود زندگی کرد البته با سختی اما بدون کشاورزی اصلا نمی شود زندگی کرد و حیات از بین می رود.

رئیس دولت یازدهم و دوازدهم در ادامه بیان داشت: ما خداوند بزرگ را شاکریم که علیرغم مشکلات تولیدات کشاورزی ما در این دولت رشد بسیار بزرگ داشت. همچنین صرفه جویی در مصرف آب ما در کشوری هستیم که در خشکسالی هستیم و باید در استفاده از آب حداکثر مراعات را انجام دهیم. از سوی دیگر امروز دیدیم که در سیستان گزارش شد که ۲۶۰ میلیون مترمکعب را منتقل کردیم و اگر این سیستم نقل و انتقال آب از طریق لوله نبود ۱۵۰ میلیون آب ما کم می شد؛ این سیستم های جدیدی که انجام می شود برای این است که ما از آب به بهترین وجه استفاده کنیم و اکنون این آمار وجود دارد که بهره وری ما بیشتر از گذشته است. امسال هم سال خشکی داشتیم و وقتی سال آبی مان را بررسی می کنیم، می بینیم که شرایط مناسب نیست.

وی افزود: همه تلاش دولت برای این بوده که ما در بخش کشاورزی شاهد یک تحول بزرگ باشیم؛ که خوشبختانه در بحث گندم پیشرفت بزرگ داشتیم، در حوزه روغن و دانه های روغنی حرکت بسیار خوبی انجام گرفت، در مساله کلزا تولیدات ما سه برابر شد و امروز شما در گزارشات دیدید که در زمینه آبزیان ماهیان هم پیشرفت قابل ملاحظه ای پیدا کردیم. میگو جزو محصولاتی است که هم صادراتی است و برای مصرف داخلی هم حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این ۸ سال مردم آمار را با ۸ سال، ۱۶ سال و ۲۴ سال قبل مقایسه کنند و می‌بینند ما در چه زمینه‌های توانستیم به خودکفایی و خود اکتفایی برسیم، تصریح کرد: در بحث گندم پیشرفت بسیار مهمی داشتیم. در بحث روغن و دانه‌های روغنی حرکت بسیار خوبی انجام گرفت و در مسأله کشت‌های گلخانه ای پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و در زمینه آبزیان، ماهی و میگو هم کیفیت تولید و هم بهداشت بالا رفته است. میگو  جزء محصولات صادراتی است و زمینه خوبی برای صادرات دارد و برای مصرف داخلی هم حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز دیدیم در ۷۲ هزار هکتار زمین، آبیاری مدرن تحقق پیدا کرد که نشان‌دهنده یک حرکت بزرگ است. در بخش کشاورزی برای ما به عنوان امنیت غذایی و صادرات محصول و خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها که توانایی داریم، بسیار اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به اینکه کشور ما چهار فصل است و به گونه‌ای نیست که فقط در یک فصل بتوانیم کاشت و برداشت انجام دهیم،خاطرنشان کرد: ما این هفته تصمیم گرفتیم یک جایزه هزار تومانی برای گندمکاران در نظر بگیریم تا آنهایی که سریع گندم‌ها را تحویل می‌دهندف هدیه‌ای از طرف دولت بگیرند. دست آنها را می‌بوسیم و این هدیه کوچک را تقدیم آنها می‌کنیم زیرا آنها هستند که کشور ما را خودکفا می‌کنند.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز ممکن محصول گندم در بخشی نیاز به واردات داشته باشد اما با توجه به خشکسالی باز هم گندم ما کفایت می‌کند، اما در بخش های صنعتی نیازهایی برای گندم داریم که خریداری آنها شروع شده است. بنابراین چهارفصل بودن کشور ما بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت خاک، تاکید کرد: همانطور که آب خیلی اهمیت دارد، خاک هم خیلی مهم است و این خاک در اثر تحولات در طول میلیون‌ها سال به وجود آمده و در اختیار ما قرار دارد و بسیار ارزشمند است.

روحانی تاکید کرد: از همه این‌ها مهمتر تلاش و کار کشاورز و از هر سه مهمتر کار خداوند است. کسی که زراعت را به وجود آورده خداوند و اراده خداوند است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه بخش‌های کشاورزی و وزیر کشاورزی بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که در تولید واکسن تلاش می‌کند وزارت جهاد کشاورزی است. بخش سرم‌سازی رازی امروز مشغول تولید واکسن برای کرونا هستند. درود می فرستیم به کشاورزانی که همه مقاطع پشتیبان مردم و دولت‌شان بودند و برای آنها توفیق و برکت آرزو می‌کنیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.