امضای قرارداد برای تولید خودرو انگلیسی در ایران خودرو آذربایجان

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از امضای قرارداد برای تولید خودروی MG360 محصول کشور انگلستان در شرکت ایران خودرو آذربایجان خبر داد.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی افزود: دراین توافق که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده مقدمات تولید این خودرو با استاندارد یورو ۵ و با مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران خودرو آذربایجان در تبریز فراهم شده است.
وی شرط موافقت با این طرح را بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.
راستی با اشاره به میزان ۵۰ درصدی مشارکت دو طرف در این طرح اضافه کرد: صادرات خودرو تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی، مورد تاکید مسئولان استان است.
وی به زیرساخت های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساخت های لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد.
راستی گفت: بومی سازی این محصول به دلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران، مقرون به صرفه تر خواهد بود.
وی از امکان اشتغالزائی برای دو هزار نفر با اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: تولید این خودور در ۱۸ ماه آینده شروع می شود.
قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید کامل خودرو یادشده در استان در چند مرحله محقق خواهد شد، گفت: این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.
در زمان حاضر خودروهای MG در انگلیس طراحی و در چین تولید می شوند که در بازار ایران هم چند مدل از این خودرو وجود دارد.
شرکت MG که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده، بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت روباز دوسرنشینه‌اش مشهور است، اما علاوه بر آنها خودروهایی در قالب سدان و کوپه نیز تولید کرده است.
در زمان حاضر در شرکت ایران خودرو آذربایجان یکی از محصولات سایپا ( پراید ۱۳۱ ) تولید می شود.
پیش از این تولید پژو ۲۰۷ در این واحد خودروساز مطرح شده بود که به انجام نرسید.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.