رسوایی اخلاقی وزیر فرهنگ انگلیس و پنهانکاری روزنامه های انگلیسی

«جان ویتینگ دال» وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس به دنبال فاش شدن رسوایی اخلاقی‌اش، برای کنار کشیدن از حوزه نظارت بر روزنامه‌ها تحت‌ فشار قرار گرفته است.

منابع انگلیسی روز چهارشنبه گزارش دادند که جان ویتینگ ها ۵۶ ساله که در یازدهم ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی به وزارت رسید قبلا با یک زن بدکاره ارتباط داشته است.
وزیر فرهنگ انگلیس که در حال حاضر مجرد است، به دنبال نشت رسوایی اخلاقی‌اش، شامگاه گذشته در بیانیه‌ای تایید کرد که از آگوست سال ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۴ میلادی و در زمانی که ریاست کمیته فرهنگ مجلس عوام بر عهده داشته از طریق یک سایت دوست‌یابی با زنی آشنا شده اما وی از کارهایش مطلع نبوده است.
«جان ویتینگ دال» در این بیانیه مدعی شده که این رابطه که ماجرایی قدیمی است بر روی کارش تاثیر نداشته و پس ‌از آنکه مطلع شده که این زن تلاش داشته که ماجرای روابطش را با او به روزنامه‌ها بفروشد به رابطه‌اش پایان داده است.
در همین حال حزب کارگر که اصلی‌ترین حزب مخالف دولت شمرده می‌شود، خواستار این شده است که جان ویتینگ دال از حوزه نظارت بر روزنامه ها کنار گذاشته شود.
«ماریا ایگل» وزیر فرهنگ در کابینه در سایه حزب کارگر گفته است که وزیر فرهنگ انگلیس بایستی از حوزه نظارتی بر عملکرد روزنامه‌های انگلیس کنار برود.
وی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت که افشای روابط جان ویتینگ دال، سئوال های جدی در مورد عملکرد و تحت نفوذ قرار داشتن او و نقض وعده‌های دولت کامرون ایجاد کرده است.
به گزارش منابع انگلیسی رسوایی اخلاقی وزیر فرهنگ انگلیس نخست در اول آوریل در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت درز یافته بود و برخی از روزنامه‌های انگلیسی به دنبال درز مطلب یاد شده در این خصوص تحقیق به عمل‌آورده بودند.
به گفته این منابع نفوذ جان ویتینگ دال در حوزه رسانه سبب شده بود که چهار روزنامه انگلیس به‌رغم اطلاع از روابط پنهانی وی با زن یاد شده، تصمیم گرفته بودند که جریان وی را فاش نسازند.
این روزنامه‌ها پس از آنکه جان ویتینگ دال تحت‌فشار مجبور به انتشار بیانیه‌اش در شامگاه گذشته شد، حاضر شدند که در این خصوص گزارشی را منتشر سازند.
«تام نیوتون دن» دبیر سیاسی روزنامه زرد «سان» که معمولاً مسایل جنجالی را دنبال می‌کند به اسکای نیوز گفته است: «روزنامه سان این مطلب را منتشر نکرد چون به‌ صراحت داستانی وجود ندارد. او یک مرد مجرد مطلقه است و شما می‌تواند یک رابطه خصوصی با هر کسی داشته باشید.»
وی همچنین عنوان کرد: اینکه گفته ‌شده که روزنامه‌ها به دلیل جایگاه جان ویتینگ دال و ترس از واکنش وی حاضر به انتشار ماجرایش نشده‌اند، یک «ادعای پوسیده» بیشتر نیست .
داونینگ استریت( نخست‌وزیری انگلیس) نیز در بیانیه‌ای گفته است که «جان ویتینگ دال فردی مجرد بوده و حق دارد زندگی خصوصی داشته باشد و دیوید کامرون نخست‌وزیر نیز به وی کاملا اعتماد دارد.»
جان ویتنیگ دال که از سال ۱۹۹۲ میلادی نماینده مجلس عوام هست، در سال ۱۹۹۰ میلادی ازدواج‌کرده و صاحب دو فرزند است اما در حال حاضر مجرد می باشد.
وی ازجمله وزیران دولت کامرون است که به‌صف کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیوسته است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.