بدنه مستحکم نظامی ایران مانع هرگونه زیاده‌خواهی به خاک ایران شده است/تغییرات گسترده متناسب با نیازهای منطقه در یگان‌های ارتش

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با بیان اینکه اگر استکبار جهانی کوچک‌ترین امیدی به نفوذ در ایران را داشت دریغ نمی‌کرد، گفت: بدنه مستحکم نظامی ایران مانع هرگونه زیاده‌خواهی و یا تجاوز به خاک کشور شده است.

سرتیپ دوم محمدرسول همتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بدنه اصلی ارتش، در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، متشکل از نیروهای مؤمن و معتهد به مبانی دینی و مذهبی بود، اظهار داشت: به جز تعداد اندکی از فرماندهان قوای سه‌گانه ارتش در دوران پهلوی که دست نشانده رژیم ستم شاهی بودند، سایر ارکان و عناصر ارتش، نیروهایی مؤمن و متعهد بودند که از هر تلاشی برای پیروزی انقلاب اسلامی کوتاهی نکردند.
وی افزود: در تمام انقلاب‌های جهانی، نیروی نظامی ارتش یا منحل می‌شود یا در مقابل انقلابیون ایستادگی می‌کند، اما از آنجا که بدنه اصلی ارتش در دوران قبل از انقلاب نیز متشکل از نیروهای مؤمن و مذهبی بود، پس از پیروزی انقلاب، ارتشیان در زمره یاران امام (ره) و انقلاب درآمدند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم ابقای ارتش و ممانعت ار انحلال آن، بیان کرد: فرمان سه ماده‌ای امام(ره) مبنی بر عدم انحلال ارتش، نه تنها سبب حفظ موجودیت ارتش به عنوان مهم‌ترین نیروی دفاعی کشور شد، بلکه سبب ایجاد مشروعیت برای این نیرو شد.
وی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ارتش در کنار سایر نیروهای انقلابی نظیر سپاه و بسیج، با متلاشی کردن گروهک‌های منحله نظیر مجاهدین خلق در مناطق غربی کشور، نقش مؤثر خود را نشان داد.
همتی تصریح کرد: نیروهای ارتشی در ۳۱ شهریور ۵۹ با حمله ناگهانی رژیم بعث عراق غافلگیر نشدند، زیرا، سربازان ایران تمامی تحرکات دشمن در این دوران را زیر نظر گرفته و هرگونه اقدامی را از قبل پیش‌بینی می‌کرد.

وی بیان کرد: ارتش زرهی عراق تنها در ۵۶ روز ابتدایی جنگ موفق شد پیروزی‌هایی را به دست آورده و پیشرفت‌هایی را در خاک ایران انجام دهد، پس از این دوران نیروهای رزمنده با عقب راندن دشمن متجاوز، ضربات سنگینی بر او وارد کردند.
فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا گفت: حضور به موقع نیروهای مدافع و رزمنده ایرانی از قبیل سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق عملیاتی سبب شد، رویای فتح چند روزه ایران از سوی صدام حسین، ناکام بماند.
وی اظهار داشت: بسیاری از افراد گمان می‌کنند با پایان یافتن جنگ تحمیلی، نیروهای نظامی به داخل پادگان‌ها بازگشته‌اند، اما مأموریت جدید قوای نظامی در دوران پس از جنگ آغاز شد.

همتی تصریح کرد: بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی که وظیفه اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران را صیانت از مرزها و حدود و ثقور کشور می‌داند، ارتش در دوران پس از پایان جنگ تحمیلی نیز با مرزبانی، مانع تجاوزات احتمالی و مجدد دشمنان به خاک کشور شد.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ارتش در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، برای تأمین ساده‌ترین ادوات نظامی خود به بیگانگان وابسته بود، در حالی که هم‌اکنون، ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید و استفاده و آموزش ادوات نظامی، کاملاٌ خودکفا شده است.
فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش در شهرضا تصریح کرد: خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر دستاوردهای علمی و آخرین یافته‌های پژوهش‌گران داخلی است و تمامی نیازهای دفاعی و رزمی ما را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه و موقعیت همسایگان ایران، لازم بود تا تغییرات اساسی در ساختار ارتش و افزایش توان دفاعی و اطلاعاتی آن انجام شود، در همین راستا این تغییرات بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و مبتنی با نیازهای منطقه در تمامی ارکان و از آن جمله در گروه ۲۲ توپخانه مستقر در شهرضا، انجام شده است.
همتی خاطرنشان کرد: اگر استکبار جهانی کوچک‌ترین امیدی به نفوذ در هریک از ارکان ارتش و قوای نظامی آن داشت و یا احتمال پیروزی در برابر قوای نظامی ما را می‌داد، بدون درنگ نقشه‌های شوم خود را اجرا می‌کرد، اما بدنه مستحکم نظامی کشور مانع هرگونه زیاده‌خواهی و یا تجاوز به خاک کشور شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.