تنها محدودیت پذیرفته شده در مسئله تحقیق و توسعه از زبان صالحی

رییس سازمان انرژی اتمی پیرامون مسئله تحقیق و توسعه در صنعت هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با  روند رو به رشد «بخش R&D» اظهار داشت: بخش R&D (برنامه تحقیق وتوسعه) ما به خوبی در حال پیشروی است و ما برای اورانیوم سانتریفیوژهای گازی بکار می‌گیریم و از برخی سانتریفیوژها برای ایزوتوب‌های پایدار و از برخی دیگر در حوزه سلامت بهره می بریم.
رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: تنها محدودیتی که ما در بخش R&D پذیرفته ایم اندازه زنجیره شاهد ماست؛ که تا ۸۰ ماشین در زنجیره شاهد را به جای بیش از ۱۰۰ ماشین پذیرفته‌ایم.

علی‌اکبر صالحی پیش از این درگفت‌وگویی پیرامون مسئله تحقیق و توسعه در صنعت هسته‌ای کشورمان پس از برجام اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار ماشین داشتیم که ۱۰ هزار عدد آن ها کار غنی سازی را انجام نمی دادند ولی ۱۰ هزار عدد دیگری فعالیت و غنی سازی را انجام می دادند که آن ها را به ۶ هزار رساندیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که ده هزار ماشینی که در سابق وجود داشت عمدتاً در حال چرخش نبودند، اظهار داشت: آن ها فقط نصب شده بودند و برای غنی سازی به کار گرفته نمی شدند.
صالحی  با بیان این که در غنی سازی تعداد ماشین ها را از ۹ هزار و اندی به ۶ هزار رساندیم ادامه داد: لذا ۵ هزار ماشین در حال غنی سازی هستند بنابراین حدود ۳ هزار و اندی ماشین را کم کرده ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: صنعت هسته ای ما امروز متوقف نشده و حتی سرعت هم گرفته است هم چنین ما در بخش صنعت یک سری قراردادها را امضا کرده ایم که در زمان اکتشاف و استخراج سنگ اورانیوم عناصر نادر خاکی را نیز استخراج کنیم و آنها را از اورانیوم جداسازی کنیم تا بتوانیم اورانیوم را با قیمت جهانی وارد بازار کنیم. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.