لایحه قانون جدید انتخابات به مجلس می‌رود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: لایحه جدید انتخابات برای تصویب به مجلس شورای اسلامی می‌رود.

محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی انتخابات و جلسه توجیهی عوامل اجرایی انتخابات استان‌های اردبیل، زنجان و گیلان در سرعین اظهار داشت: با تصمیم وزیر کشور و دولت لایحه قانون جدید انتخابات به مجلس شورای اسلامی می‌رود و انتظار می‌رود این لایحه برای برگزاری باشکوه انتخابات در آینده توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
وی با اشاره به اینکه قانون انتخابات فعلی نیاز به برخی تغییرات و تحولات دارد، افزود: قانون جدید انتخابات به صورت اساسی تدوین شده است و امیدواریم توسط مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر به تصویب برسد.
رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: هرگونه طرفداری و تخریب نامزدها توسط تریبون‌های عمومی و مدیران دستگاه‌های اجرایی با ساعات و زمان غیرقانونی تخلف محسوب شده و با جدیت با این امور توسط مراجع قضایی برخورد می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی به هیج وجه حق استفاده از امکانات دولتی در راستای تخریب و طرفداری از نامزد خاصی را ندارد.
مقیمی تصریح کرد: امکانات انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به صورت عادلانه در اختیار نامزدهای انتخاباتی باشد و مهمترین رکن برگزاری دور دوم انتخابات عدالت و امنیت است و در این زمینه تمهیدات و اقدامات لازم انجام شده است.
وی اظهار کرد: هرگونه فعالیت غیرقانونی انتخاباتی چه در فضای معمولی و چه در فضای مجازی تخلف و جرم محسوب شده و باید در این زمینه نامزدها و طرفداران هوشیاری لازم را داشته باشند تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در حوزه‌های انتخابی باشیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.