نقش فرمانده کل قوا در ساماندهی راهبرد امنیت ساز برای ایران و منطقه بی بدیل است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقش فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساماندهی راهبرد امنیت ساز برای ایران و منطقه بی بدیل است.

این مطلب را علی لاریجانی روز پنجشنبه در سومین روز از برگزاری رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) در جنوب شرق کشور و در تجمع بزرگ وحدت و امنیت که با حضور رزمندگان بسیجی بلوچ و پاسداران سخت کوش قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شرکت کننده در این رزمایش و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهی عالی رتبه نظامی، انتظامی، فرمانداران و استاندار سیستان و بلوچستان، روحانیون شیعه و مولوی و بزرگان اهل سنت در مصلی قدس زاهدان برگزار شد، عنوان کرد.
وی گفت: برگزاری این رزمایش بزرگ امنیتی یک پیام داشت و آن ایجاد وحدت و امنیت در منطقه جنوب شرق کشور بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در منطقه یک نوع بیماری از نظر امنیتی به وجود آمده است که ما باید تلاش کنیم این بیماری مزمن نشود چرا که دستهایی در کار هستند که این بیماری را در منطقه نگه دارند.
لاریجانی اضافه کرد: ما در مقابل آمریکا و سایر قدرتهای استعماری دیگر می ایستیم چرا که دارای یک آرمان بزرگ و رهایی بخش برای مسلمانان جهان هستیم.
وی با بیان اینکه در این جهت از فرمایشات و تدابیر رهبری فرهیخته استفاده می کنیم که سنگر ثبات ایران و منطقه است، گفت: در زمان حاضر یک جریان افراطی و تروریستی در منطقه ایجاد شده که می خواهد با ایجاد تفرقه و بدبینی بین فرق و مذاهب به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان باشد.
وی گفت: در این میان استعمارگران به دنبال این هستند که با ایجاد تفرقه و بدبینی بین مسلمانان اتحاد آنان را بر هم زنند چرا که اتحاد مسلمانان یک منفعت برای امت اسلامی و یک شکست برای آمریکایی ها دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی می خواهند کشورهای مسلمان دچار عقب افتادگی باشند و این عقب افتادگی سبب شود که کشورهای اسلامی صاحب قدرت و امنیت نباشند، آنها نمی خواهند کشورهای اسلامی متحد باشند و از این ظرفیتهای مهم و راهبردی برای آبادانی و استقلال خود استفاده کنند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در ایران شاهد هستیم با چشمی باز بر روی آن سرمایه گذاری شده است و اینکه امروز شاهدیم سپاه در سیستان و بلوچستان حضور دارد بیانگر این است که امنیت این استان برای ما دارای اهمیت است.
وی افزود: از این رو سرمایه بزرگی را در این قرار دادیم که حاوی این پیام است که ما از یک توانمندی مناسب و پایدار برخورداریم تا بتوانیم در تمامی استانهای ایران یک امنیت پایدار را فراهم کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی به نقش فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساماندهی این راهبرد امنیت ساز برای ایران و منطقه اشاره کرد و افزود: نقش معظم له بی بدیل است و نقش ایشان و استمرار رهبر معظم انقلاب برای اینکه بخشهای مختلف این کار را انجام دهند بی نظیر و درخور تحسین است.
لاریجانی یادآور شد: این نقش راهبردساز از سوی معظم له را مساله جنگ ۳۳ روزه لبنان در اوضاع آشفته عراق، مساله سوریه و ساماندهی این امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران را به خوبی شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیروهایی مجاهد و آبدیده هستند که در عرصه های مختلف دفاعی، امنیت، سازندگی و غیره امتحان خود را پس دادند.
وی تصریح کرد: در برقراری امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق کشور هم فکری، بصیرت و وحدت در بین مردم استانهای جنوب شرق کشور یک بستر مناسب را برای فراهم کردن امنیت در این منطقه بوجود آورده است.
لاریجانی گفت: امنیت سیستان و بلوچستان آنقدر برای ما اهمیت دارد که اکنون نیروی زمینی سپاه و رزمندگان قرارگاه قدس نزاسا برای استقرار امنیت پایدار در این استان حضور پیدا کرده و در حال نقش آفرینی هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این میان نباید از نقش تمامی نیروهای بومی بویژه برادران بسیجی اهل سنت و سایر مردم منطقه غافل شد چرا که حضور آنان یک حضور کلیدی و حائز اهمیت برای برقراری امنیت در این استان بوده است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در این رهگذر مساله توسعه سیستان و بلوچستان نیز مطرح است و هم موضوع ساماندهی یک راه و روش برای آبادی این استان و هم برخی پشنهادات از سوی مسئولان استان برای ایجاد منطقه آزاد در استان که لایحه آن در مجلس شورای اسلامی مطرح است که من موافق آن هستم که این منطقه در سیستان و بلوچستان ایجاد شود.
وی یادآور شد: مهمتر از این دو موضوع این است که ما باید یک نقشه راه را برای آبادی و آبادانی استان فراهم کنیم یعنی باید زیربناهای اساسی در این استان تشکیل شود و در مساله گاز نیز سرمایه گذاری شود که این مهم در اولویت ما قرار گرفته و امسال و یا سال آینده انجام می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن شمال به جنوب نیز جزو اولویت ها و برنامه های مهم کشور است که در کنار مساله سرمایه گذاری صنعتی سبب می شود سرمایه گذاری در این استان افزایش یابد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی در استان سیستان و بلوچستان نیز کارهایی در حال انجام است و قرار شده یک شرکت خارجی یک نیروگاه سیکل حرارتی را در این استان احداث کند، اینکه سیستان و بلوچستان از یک مرز آبی بی نظیر و سواحل مکران برخوردار است نیز یک مزیت است و ما باید با انجام یک فعالیت منسجم و ایجاد شرایط مناسب وضعیت اقتصادی این استان را با توجه به دسترسی به آبهای بین المللی تغییر دهیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.