مصدومیت داور دربی کذب است

رئیس کمیته داوران گفت: «در شرایط فعلی محسن ترکی بهترین گزینه بود اما دلیلی نمی شود که بقیه داوران بد هستند.»

فریدون اصفهانیان در واکنش به خبر مصدومیت یکی از کمک داوران دربی 82 و جایگزینی رضا سخندان اظهار داشت: «نمی دانم این خبرها از کجا می آید و منبع خبر چیست. همین الان با علی نژادیان صحبت کردم و او هم گفتم که هیچ مشکلی ندارم. اگر دوستان می خواهند چنین خبری را انتشار بدهند، باید با یکی از اعضای کمیته داوران صحبت کنند و منبع موثقی داشته باشند.»

وی ادامه داد: «علی نژادیان قطعا در بازی فردا حضور دارد و هیچ مشکلی برای کار او نیست. ما از ابتدا گفتیم که روز پنجشنبه رسما داوران دربی را اعلام می کنیم اما گمانه زنی های زیادی در چند روز اخیر انجام شد. به هر حال همانطور که گفتم همان تیم داوری که روی سایت فدراسیون قرار گرفته، بازی فردا را قضاوت می کند.»
رئیس کمیته داوران در خصوص انتخاب محسن ترکی جهت قضاوت دربی برای هفتمین بار تصریح کرد: «به هر حال همواره ما گفتیم تیم داوری را انتخاب می کنیم که از پس این بازی بربیاید. حس کردیم که این تیم از آمادگی جسمانی و ذهنی خوبی برخوردار است و می تواند خیلی خوب دربی را قضاوت کند.»
اصفهانیان با اشاره به اهمیت همکاری بازیکنان در زمین با تیم داوری گفت: «فکر می کنم اینکه بازیکنان در زمین با داور تنش ایجاد نکنند و همکاری داشته باشند، خیلی مهم است. آنها می توانند با آرامش خود، سکوهای ورزشگاه آزادی را آرام نگه دارند. می دانیم که 2 تیم زحمات زیادی برای این بازی کشیده اند و همه به این مستطیل سبز می آیند تا نتیجه بگیرند اما انتظار این است همکاری مربیان و بازیکنان که افتخارات فوتبال ما هستند، با داور همکاری کنند تا بهترین قضاوت را داشته باشیم.»
وی ادامه داد: «این بازی در خارج از ایران هم پخش می شود و بینندگان زیادی هم در ایران دارد. پس بحث آبروی بین المللی وسط است. بازیکنان و مربیان نباید به هر صحنه ای اعتراض کنند و بازی را جوانمردانه ادامه دهند تا داور نیز تمرکزش را حفظ کند.»
اصفهانیان در پاسخ به این سوال که ترکی با توجه به سفر خارجی اش از نظر بدنی آماده است، بیان داشت: «بله، او مشکلی ندارد. محسن ترکی 2 روز قبل قضاوت کرده و فکر می کنم 3 روز استراحت برای قضاوت این بازی بزرگ کافی باشد. گاهی می بینیم که بازیکنان نیز با 3، 4 روز استراحت بازی می کنند که داور نیز چنین وضعیتی دارد.»
وی در پایان در واکنش به اینکه انتخاب ترکی برای هفتمین بار این شائبه را ایجاد کرده که داور قابل اعتماد دیگری را نداریم، گفت: «این تصمیم را مجموعه گرفته است و به نظر من در شرایط فعلی بهترین تصمیم بوده است. ترکی در این شرایط بهترین گزینه بوده اما دلیلی نمی شود که بقیه داوران بد هستند.»
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.