لاریجانی: باید مراقبت کنیم که آمریکاییها از برنامه هسته ای سواستفاده نکنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته اکنون کشور در شرایط و مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گرچه در گذشته مشکلاتی داشتیم اما باید از فضایی که در بحث هسته ای به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت کشور به شایستگی استفاده کنیم.

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: با وجودی که آمریکا در برنامه هسته ای شیطنت هایی می کند اما ایران با دقت کار را به جلو می برد و از این فضا برای پیشرفت کشور بهره می گیرد.
وی بیان کرد: همه نظرات مختلف در این مساله به یک برآیند رسیده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را مورد عنایت قرار داده اند، باید مراقبت کنیم که آمریکاییها سواستفاده نکنند و تا جایی که ممکن است شرایط را به سمتی سوق دهیم که سبب رونق کسب و کار در کشور شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند از این شرایط برای رونق تولید در کشور بهره گیریم، اکنون که بسیاری از تحریم ها برداشته شده و مشکلات بانکی نیز تاحدودی حل شده و این روند ادامه دارد و صادرات نفت به یک میلیون و ۷۰۰هزار بشکه که با میعانات گازی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می رسد یک فهمی را در کشور ایجاد کرده که به توسعه و رونق تولید روی آوریم.
وی افزود: دولت و مجلس هم به این نتیجه رسیده اند که برای توسعه کشور سرمایه گذاریها به سمت تولید و اقتصاد بومی سوق پیدا کند.
لاریجانی با اشاره به طرح مشکلات و مسائل سیستان و بلوچستان از سوی مسئولان این استان گفت: افق های مشترکی در بیانات مسئولان این استان وجود دارد ما نیز برای امنیت و سرمایه گذاری ویژه در این استان اولویت قائلیم .
وی اظهار داشت: با توجه به مسائل موجود داخلی و صحنه های بین المللی نگاه ما گام برداشتن در حوزه اقتصاد است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اولویت نخست کشور اقتصاد است.
وی با بیان اینکه در چند سال گذشته دچار ضعف در منابع بودیم گفت: پارسال نسبت بودجه جاری با عمرانی اندک بود، عدم توازن در کلیت بودجه کشور وجود دارد چون بخش اداری ما هزینه بر است.
وی اضافه کرد: درست است که بودجه عمرانی سال ۹۵ تقویت شده اگر قرار است شرایط به سمت فضای رونق تولید پیش برود باید شرایط را فراهم کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مزیت های خوبی دارد باید روی آنها دست گذاشت، راه آبی و دسترسی به آبهای آزاد یکی از مزیت های بزرگ این استان است و برخی کشورها مانند چین و هندوستان تمایل به سرمایه گذاری دارند و امنیت خیلی خوبی در این استان حاکم است که از نیروهای امنیتی و انتظامی به ویژه سپاه پاسداران قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: همسایگی با چند کشور از دیگر مزیت های سیستان و بلوچستان است باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که صادرات بر این منطقه سایه بیندازد زیرا کشورهای همسایه نیاز به کالاهای تولیدی ما دارند و باید به این سمت حرکت و شرایط را برای صادرات فراهم کنید.
لاریجانی ادامه داد: تلاش همه این است که گاز رسانی به سیستان و بلوچستان انجام شود قبول داریم که تاخیر بوده است اما همه همت دارند که این طرح به سرانجام برسد.
وی افزود: موضوع آب از دیگر مسائلی است که کل کشور در شرایط خاصی از این لحاظ قرار دارد به همین سبب بودجه قابل توجهی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده و باید این بخش تقویت شود برای مهار آبهای مرزی نیز بودجه کلانی گذاشته شده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به منظور حضور در جمع بسیجیان شرکت کننده در مانور امنیتی پیامبر اعظم(ص) و دیدار با مسئولان به زاهدان سفر کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.