خلاء های قانون فعلی مطبوعات بر طرف می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصلاح قانون مطبوعات در لایحه نظام جامع رسانه ای اشاره کرد و گفت: با تدوین این لایحه برخی خلاء های قانون فعلی مطبوعات اصلاح خواهد شد.

حسین نوش آبادی اظهار کرد: قانون فعلی مطبوعات در حال حاضر قانون جاری کشور در حوزه رسانه ها محسوب می شود.
به گفته وی، این قانون بر قوت خود باقی است و ما به این قانون تا زمانی که در این لایحه پیش بینی شود پایبند و عمل خواهیم کرد.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که با تصویب نهایی نظام جامعه رسانه ای، آیا قانون مطبوعات برداشته می شود؟ اظهار داشت: بستگی به نظرات دولت دارد که در نهایت آیا قانون فعلی ذیل آن قانون تعریف بشود و یا با تصویب لایحه نظام جامعه رسانه ای، قانون مطبوعات هم کارایی خود را داشته باشد.
نوش آبادی در ادامه، قانون فعلی مطبوعات را مناسب خواند و گفت: در بخش هایی از این قانون، خلاء، نارسایی و مشکلاتی وجود داشت که در لایحه نظام جامع رسانه ای یا همگانی به آن توجه شده و اینکه این قانون به همان صورت قانون مطبوعات بماند یا در ذیل این قانون (نظام جامع رسانه ای) تعریف شود، یا در کنار آن باشد، بعدا تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به استان خراسان رضوی که به منظور گشایش کنگره سربداران به سبزوار عزیمت کرده بود در جمع مدیران و سردبیران مطبوعات این شهرستان اعلام داشت: قانون مطبوعات فعلی دارای نقدهای زیادی است که برای رفع این نواقص و اصلاح آن، لایحه جدیدی تدوین شده که سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.