رهبر کره شمالی برای اولین بار به چین سفر خواهد کرد

بهبود روابط میان چین و کره شمالی و انجام نشست میان مقام های عالی رتبه دو کشور، این احتمال را تقویت کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای نخستین بار پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ میلادی از چین دیدار کند.

نشریه «توکیو شیمبون» ژاپن نوشت: رایزنی ها میان دو کشور در باره سفر «سونگ تائو» رئیس اداره بین الملل حزب کمونیست چین به کره شمالی در جریان است و احتمالا این سفر می تواند با سفر «کیم» به پکن مرتبط باشد.
این نشریه پیش بینی کرد سفر «سونگ» در ماه جاری میلادی انجام شود.
دولت چین اواخر سال گذشته میلادی از پایان دوره خدمت «وانگ جیا رویی» در این اداره خبر داد و ریاست این اداره قدرتمند را که مسائل مربوط به امور خارجی از جمله کره شمالی را به عهده دارد به «سونگ» سپرد.
«یونهاپ»، خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز نوشت: اگر این سفر صورت گیرد یکی از دیدارها و تبادلات بسیار حساس میان دو کشور از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود.
گفته شده است که در صورت موفقیت آمیز بودن رایزنی های دو کشور سفر «کیم» به چین حوالی ماه می (اردیبهشت – خرداد) و یا پس از برگزاری کنگره ملی آن کشور انجام شود.
رئیس قبلی اداره بین الملل حزب کمونیست آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی به کره شمالی سفر کرده است.
هر چند که در سال های اخیر و در پی درگذشت رهبر فقید کره شمالی و آزمایش های اتمی این کشور، مناسبات پکن – پیونگ یانگ با چالش هایی مواجه بود، اما به باور کارشناسان در ماه های اخیر روابط کره شمالی و چین بار دیگر روی ریل تفاهم و گسترش ارتباطات قرار گرفته است.
پس از آزمایش اتمی سال ۲۰۱۳ پیونگ یانگ، پکن با این اقدام مخالفت کرد و روابط میان دو کشور تا اندازه ای تیره شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.