شوک به کسب و کارهای مجازی با بخشنامه عجیب بانک مرکزی

با بخشنامه جدید بانک مرکزی و محدود شدن تعداد تراکنشات واریزی هر فرد، کسب و کارهای مجازی در فروش محصولات خود دچار مشکل خواهند شد.

مهران محرمیان – معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی – امروز در نشستی خبری ضمن تشریح مجموعه اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار، اعلام کرد که بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و در پی آن هر فرد با کد ملی خود روزانه تنها ۲۰ تراکنش و ماهانه ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.

اگرچه این بخش سخنان محرمیان در وبسایت رسمی بانک مرکزی منتشر نشده است اما با توجه به محدودیت ایجاد شده کسب و کارهای اینترنتی پس از انتشار این خبر در یک شوک فرو رفتند. اغلب کسب و کارهای وابسته به شبکه های اجتماعی به دلیل عدم امکان استفاده از درگاه پرداخت در شبکه های اجتماعی  از طریق «کارت به کارت» اقدام به اخذ مبالغ کالاهای مورد معامله می کنند که در صورت اجرایی شدن این بخشنامه با مشکلاتی جدی در فروش مواجه می شوند.  پدیده ای که در پی چنین تصمیمات غیرکارشناسانه ای رخ می دهد می تواند شامل اجاره کردن کارت های بانکی دیگران و … شود که برای خریداران و فروشندگان می تواند دردسر ساز شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.