تحریف تاریخ دفاع مقدس؛ حذف هاشمی رفسنجانی دستوری است؟

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود به تحریف تاریخ دفاع مقدس و نقش هاشمی رفسنجانی در آن پرداخت.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هفته دفاع مقدس فرا رسیده است. معمول این است که در این هفته از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهیدان والامقام، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و فرماندهان و دولتمردانی که در دفاع مقدس شرکت داشتند، تجلیل می‌شود.

این هفته فرصتی است که علی القاعده رسانه ملی و همه رسانه‌ها و گویندگان و نویسندگان با صداقت و صراحت بعنوان یک وظیفه ملی، نسل جوان را با فداکاری‌ها و واقعیت‌های جنگ تحمیلی و دفاع شجاعانه ملت ایران آشنا کنند. ولی در سال‌های اخیر شاهد ابرهای تیره ابهام و تحریف در آسمان تاریخ جنگ در کشورمان هستیم.

یکی از این شخصیت‌ها که در چندین سال اخیر تلاش می‌شود چهره تابناک و خدمات درخشان وی در انقلاب و جنگ نادیده گرفته و تحریف شود، شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، سکوت و تحریفی که بنظر می‌آید دستوری و هماهنگ ازسوی اتاق فکرهای حسد و کینه در این کشور جاری است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بیشترین مطالب و مصاحبه‌ها و گفته‌ها و نوشته‌ها و خاطرات و ناگفته‌ها از او وجود دارد و به تنهایی یک منبع مستقل و مورد اعتماد برای پژوهش محققان و نسل جوان است. یک سؤال که باید از تحریف گران پرسید این است در دورانی که هنوز رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در بین ما هستند و اطلاعات و مکتوبات و فیلم‌های مستند و اسناد جنگ موجودند، چگونه به خود اجازه می‌دهند جسورانه و جاهلانه اقدام به تخریب این شخصیت بی‌نظیر کنند؟ آیا آنها از خود نمی‌پرسند چگونه انتظار دارند سایر روایت‌های آنها از انقلاب و جنگ حتی در صورت واقعی بودن، قابل اعتماد و مورد استناد مخاطبان آنها قرار گیرد؟

بی‌اعتمادی مردم نسبت به اخبار از کجا نشات می گیرد؟

آیا تحریف گران تاریخ این ملت از خود نمی‌پرسند علت بی‌اعتمادی بسیاری از مردم به روایت‌های رسمی در مورد اخبار و گزارش‌های سیاسی و اجتماعی روز کشور از کجا نشأت می‌گیرد؟ تاسف آور است که امروز مهمترین بحران در برابر مسئولین، بحران بی‌اعتمادی بین دولت و ملت است که هر خبر و گزارشی با تردید و انکار افکار عمومی روبروست، وضعیتی که باعث شده فضای رسانه‌ای کشور تحت تأثیر رسانه‌هایی قرار گیرد که از خارج کشور مدیریت افکار عمومی را بدست گرفته‌اند.

در خاتمه دو پرسش اساسی وجود دارد که دلسوزان انقلاب و کشور مطرح می‌کنند. اول اینکه علت این علاقه فرماندهان اتاق فکر تاریک برای تحریف و نادیده گرفتن واقعیت‌های دفاع مقدس چیست و تاکنون چه نتیجه‌ای از پوشاندن چهره‌های تابناک انقلاب و دفاع مقدس بدست آورده اند؟

پرسش دوم از بزرگان و شخصیت‌های برجسته روحانی و غیر روحانی این کشور است. شما که تقریبا همه دوران جنگ و دفاع مقدس را درک کرده اید و آن شرایط سخت را می‌دانید و درجریان خدمات و فداکاری‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از این بزرگان بوده اید، چرا سکوت کرده اید؟ آیا خود را در برابر این بی‌اعتمادی بخصوص در نسل جوان، مسئول نمی‌دانید؟

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.