شبستری از مواضع خود درباه واردات خودور عقب‌نشینی کرد!

اظهارات جنجالی یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو باعث انتقاد‌های فراوانی به وی شد.

 شرق نوشت:اظهارنظر «آیت‌الله محسن مجتهدشبستری»، درباره مصوبه مجلس مبنی‌بر «صدور مجوز برای واردات خودروهای خارجی» جنجال‌برانگیر شده است.

درحالی‌که او استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته، عکس‌هایی از او سوار بر خودروی مگان منتشر شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهارنظر اخیر خود گفته است: باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از واردات خودروهای خارجی جلوگیری کرد. ایران کشوری است که نباید از ماشین‌های خارجی استفاده کند. برای جمهوری اسلامی زننده است افرادی سوار ماشین‌های خارجی شوند و از ماشین‌های تولید داخلی استفاده نکنند، این دون شأن جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: به قدر کافی ماشین داخلی داریم و باید به تولیدات داخلی اهمیت داد. با واردکردن ماشین‌های خارجی موافق نیستم. باید تولیدات داخلی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و حتی‌الامکان از استفاده‌ ماشین‌های خارجی ممانعت شود.

مجتهد شبستری بیان کرد: وزارت صمت باید در صنعت خودروسازی کنترل داشته باشد تا بهانه از دست خودروسازان گرفته شود. باید تولید داخلی انبوه شوند و کیفیت خودروها مرغوب، بی‌نقص و قیمت‌ها متناسب شود. مردم حتی‌الامکان از خودروهای داخلی استفاده کنند. حتی در کشور چین اکثر مردم سوار دوچرخه می‌شوند و این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود.

البته بعد از واکنش‌های منفی بسیار به توصیه او برای دوچرخه‌سواری مردم به‌جای خرید ماشین خارجی از موضع خود کوتاه آمده و در توضیح سخنان خود گفته است: موضع ما نسبت به واردات خودرو از این حیث که باید به‌طورجدی از تولید خودرو داخلی به شرط ارتقای کیفیت لازم حمایت و از واردکردن خودروهای خارجی که نوعا موجب تجمل‌گرایی در جامعه هستند جلوگیری شود، بوده است. اما چنانچه دولت محترم و مجلس شورای اسلامی با توجه به مصالح کشور، رفع انحصار و حمایت از مصرف‌کنندگان به این نتیجه برسند که باید خودرو از خارج وارد شود، این‌جانب با این نظر دولت و مجلس موافق هستم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.