نامزد ریاست جمهوری آمریکا: توافق هسته ای دستاوردی برای واشنگتن نداشت

«دونالد ترامپ» یکی از داوطلبان نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن بر خلاف تهران، از توافق هسته ای ایران چیزی به دست نیاورد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترامپ روز دوشنبه به وقت محلی در گردهمایی شهر «لوول/ Lowell» ایالت ماساچوست آمریکا افزود: مراقب باشید، ما (با این توافق) ایران را به قدرت واقعی تبدیل کردیم. 150 میلیارد دلار در اختیار این کشور قرار دادیم و اکنون ایرانی ها بیشتر می خواهند. اما به ازای آن چیزی از آنها نگرفتیم و این توافق باعث نشد هیچ یک از زندانیان مان در ایران را بازگردانیم. ما امتیازی نگرفتیم.
وی در یک کمپین تبلیغاتی – انتخاباتی در جمع جمهوری خواهان گفت: ایرانی ها در مقابل به هر آنچه که می خواستند، دست یافتند. آنها بسرعت به قدرتی هسته ای بدل می شوند.
ترامپ، شنبه شب (به وقت آمریکا) نیز در گردهمایی شهر «بیلاکسی' ایالت 'می سی سی پی' ادعا کرده بود: توافق هسته ای ایران آنقدر بد است که فکر می کند دولت «باراک اوباما» از روی عمد آن را امضا کرده است.
ترامپ که به عنوان نامزد جنجالی جمهوری خواه با مواضع تند علیه مسلمانان و مهاجران شناخته می شود به همراه هیلاری کلینتون، تاکنون از نظر حزبی، پیشتاز نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 هستند.
پیشتر اظهارات جنجالی این نامزد جمهوری خواهان درباره زنان، مهاجران و مسلمانان انتقادهای شدید کاخ سفید و نمایندگان کنگره و سایر گروههای داخلی این کشور را نسبت به وی برانگیخته است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.