بدترین فیلم فجر کدام است؟

از میان شش فیلم، دو اثر «لایه‌های دروغ» و «ماهان» با واکنش‌های یکسره منفی منتقدان و تماشاگران مواجه شدند، به حدی که انتقادات زیادی به هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، بابت انتخاب این آثار وارد شد.

چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، شش فیلم بلند در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، شش فیلم بلند در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

از میان این شش فیلم، دو اثر «لایه‌های دروغ» و «ماهان» با واکنش‌های یکسره منفی منتقدان و تماشاگران مواجه شدند، به حدی که انتقادات زیادی به هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر، بابت انتخاب این آثار وارد شد. پیش از جشنواره درباره «لایه‌های دروغ» فیلمی اکشن که با همکاری ایران و فنلاند تولید شده، گفته می‌شد که اکشن قابل توجهی دارد، اما بر اساس نظر منتقدان و تماشاگران، فیلم نامه اثر به قدری ضعیف است که جای هیچ دفاعی نگذاشته است.

به گمان عده‌ای از جمله مسعود فراستی، «لایه‌های دروغ» رپرتاژی برای رامین سهراب است که به عنوان کارگردان، یکی از نویسندگان، یکی از تهیه‌کنندگان و بازیگر اصلی این فیلم فعالیت کرده است. مهرزاد دانش منتقد سینما درباره این اثر نوشت: «مدت‌ها بود فیلم بد در این حد شگفت‌آور ندیده بودم. ضعف‌های بازی و داستان و دیالوگ و منطق با یکدیگر رقابت تنگاتنگ دارند. اعضای هیئت انتخاب واقعا بر اساس چه سنجه‌ای این کمدی ناخواسته را برای بخش مسابقه جشنواره برگزیده‌اند؟»

«ماهان» به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی نیز دیگر اثری بود که در این دوره با واکنش‌های منفی فراوانی مواجه شد و عده‌ای می‌گفتند رقیب «لایه‌های دروغ» برای کسب عنوان بدترین فیلم جشنواره است! مازیار حکاک روزنامه‌نگار سینمایی در توئیتر نوشت: «فیلم «ماهان» در نگاه اول شاید به دلیل نداشتن بازیگر شناخته‌شده جذاب نبود، اما این فیلم در تمام ابعاد به خصوص کارگردانی و فیلم نامه باخته بود! کاش هیئت انتخاب در خصوص این فیلم و «لایه‌های دروغ» پاسخگو باشند.»

ایزد مهرآفرین منتقد سینما نیز نوشت: «بازی‌های بد، فیلم نامه در سطح؛ دیالوگ‌هایی برای صحنه تئاتر هم زیادی شعاری جلوه می‌کند. گویی فیلم ساز قصد داشته به هر قیمتی فیلم بسازد. یک پکیج معیوب و خارج از شأن یک فستیوال. حتی عنوان تله‌فیلم هم برایش زیاد است.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.