ارزان شدن ۲ میلیونی گوشی‌های اپل و سامسونگ/ پیش‌بینی قیمت موبایل تا شب عید

با کاهش قیمت دلار در حالی قیمت انواع گوشی‌ها بین یک تا ۳ میلیون تومان کاهش داشته که شاهین شاهوردی، فعال بازار تلفن همراه معتقد است تا زمانی که دلار مسیر ارزانی را طی کند، قیمت گوشی کاهش می‌یابد.

رصد بازار تلفن همراه نشان می‌دهد تقاضای خرید تلفن همراه نسبت به گذشته با افزایش محسوسی همراه شده و یکی از دلایل آن به نزدیکی به شب عید بازمی گردد. هرچند کاهش چند میلیونی قیمت برخی گوشی‌ها نیز در این افزایش تقاضا بی تاثیر نیست.

گوشی‌های آیفون پیشتاز کاهش قیمت

یک فروشنده موبایل در بازار چارسو با بیان اینکه قیمت انواع گوشی با کاهش قیمت دلار، کاهش یافته است، گفت: پیشتاز این کاهش قیمت، موبایل‌های آیفون هستند که گران قیمت‌ترین موبایل‌های بازار به شمار می‌روند. قیمت این گوشی‌ها بین یک تا ۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

شاهین شاهوردی به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت که هفته گذشته ۴۱ میلیون تومان بود با کاهش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع آیفون چند؟

این فعال بازار تلفن همراه در مورد قیمت سایر گوشی‌های آیفون گفت: آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت نیز که در هفته گذشته ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد و هم اکنون در بازار ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهوردی با بیان اینکه این کاهش قیمت شامل تمام انواع آیفون می‌شود، ادامه داد: آیفون ۱۳ هم که هفته گذشته ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود در حال حاضر در بازار ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت آیفون ۱۳ مینی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نی با کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کاهش یک تا ۲ میلیونی قیمت انواع گوشی سامسونگ

این فروشنده تلفن همراه با بیان اینکه این ارزانی در مورد قیمت گوشی‌های سامسونگ کمتر بوده است، به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت گوشی سامسونگ ۳۲A با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت که هفته گذشته ۷ میلیون تومان بود در حال حاضر در بازار ۶ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شاهوردی با بیان اینکه مدل ۷۲ A یکی از گوشی‌های پرطرفدار در ایران است، گفت: این گوشی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت امروز به ۱۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید.

گوشی‌های سامسونگ در بازار چند؟

این فعال بازار تلفن همراه در مورد قیمت سایر انواع گوشی‌های سامسونگ در بازار گفت: ۲۲ A سامسونگ نیز که هفته گذشته ۶ میلیون بود با کاهش حدود ۷۰۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۳۱۹ هزار تومان رسید.

شاهوردی ادامه داد: سامسونگ گلکسی ۵۲ A با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نیز یکی از گوشی‌های پرفروش بازار است که با کاهش یک میلیونی هم اکنون هشت میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

قیمت گوشی‌های پرفروش شیائومی

این فروشنده گوشی تلفن همراه در مورد قیمت گوشی‌های پرفروش شیائومی در بازار به اقتصاد ۲۴ گفت: Pro ۳Poco X پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در بازار ایران است. این گوشی در حال حاضر در بازار شش میلیون و ۵۹۰ هزار تومان قیمت خورده است.

شاهوردی در مورد قیمت سایر گوشی‌های شیائومی در بازار گفت: M۳ Poco با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی در حال حاضر در بازار ۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت گوشی در شب عید

این فروشنده گوشی تلفن همراه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: هرچه به عید نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا در بازار در حال افزایش است و فروش در بازار نسبت به گذشته بیشتر شده است.

شاهوردی با پیش بینی قیمت گوشی در شب عید گفت: کاهش قیمت دلار اولین مولفه‌ای است که می‌تواند قیمت انواع گوشی در بازار را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قیمت دلار باز هم کاهش یابد بدون تردید قیمت گوشی ارزان‌تر خواهد شد، زیرا تمام گوشی‌های بازار وارداتی است و قیمت آن‌ها همپای دلار حرکت می‌کند؛ بنابراین اگر توافقی حاصل شود با کاهش مقطعی دلار، قیمت تلفن همراه نیز ارزان‌تر خواهد شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.