مرکل خواستار برخورد قاطعانه با عاملان آزار جنسی زنان در آلمان شد

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به آزار زنان در شهر کلن خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی به عاملان این اعمال شده و انزجار خود را از این حملات آزاردهنده اعلام کرد.

مرکل از مقامات امنیتی و قضایی آلمان خواست هر گونه اقدام لازم برای یافتن عاملان را در اسرع وقت انجام داده و آنها را صرف نظر از ملیت یا سابقه به مجازات برسانند.
صدر اعظم آلمان همچنین با خانم « هنریته ریکر» شهردار شهر کلن انزجار خود را نسبت به حمله و آزارهای جنسی زننده گروهی، ابراز داشته و خواستار پیگیری هرچه سریع تر این موضوع شد.
شب گذشته صدها نفر از مردم این کشور در اعتراض به خشونت علیه زنان، با تجمع مقابل کلیسای اصلی شهر کلن، خواستار حفاظت بهتر و بیشتر از زنان و احترام بیشتر به آنها شدند.
« توماس دِمزیر» وزیر کشور آلمان نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD عملکرد پلیس این کشور در شب آخر سال را به شدت مورد انتقاد قرار داد و غیرقابل قبول ارزیابی کرد.
به گفته پلیس آلمان و برخی شاهدان عینی، حدود یک هزار نفر که گفته می شود بیشتر اهل کشورهای عربی یا شمال آفریقا بودند، شب آخر سال در شهر کلن ابتدا شروع به منفجرکردن ترقه و سپس تشکیل گروه های کوچک اقدام به آزار و اذیت جنسی و سرقت از زنان کردند.
از سوی دیگر «هایکو ماس» وزیر دادگستری آلمان در رابطه با بدگمانی نسبت به پناهچویان در افکار عمومی هشدار داد و گفت، اینکه برخی پناهجویان بین مسببان بودند، دلیل نمی شود تمام آنها را در مظان اتهام قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق استفاده ابزاری از این حملات را برای بی اعتبار کردن پناهجویان ندارد، افزود: آنچه که اکنون نیاز داریم، جلوگیری از تکرار چنین وقایعی است و اینکه نگذاریم شهرهای آلمان بی قانون شود.
رسانه های آلمان در دو روز اخیر آزار و اذیت جنسی زنان و سرقت از آنها در وهله اول در شهر کلن و سپس هامبورگ و اشتوتگارت را به صورت گسترده تحت پوشش قرار داده اند.
دولت آلمان سال گذشته میلادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار پناهجو را پذیرش کرده است که این امر تا اندازه ای باعث بالا گرفتن موجی از افکار خارجی ستیزی در این کشور شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.