ترامپ: توافق هسته ای، تهران را به قدرتی علیه موجودیت عربستان تبدیل کرده است/ عربستان بدون آمریکا دوام نمی یابد

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، گفت آمریکا باید از عربستان در مقابل ایران دفاع کند. وی همچنین تاکید کرد که بقای عربستان بدون آمریکا دوام نمی یابد

به گزارش پایگاه اینترنتی« نیوز مکس» نوشت: ترامپ، نامزد پیشتاز جمهور خواهان در پاسخ به این پرسش «بیل اوریلی» مجری تلویزیون فاکس نیوز که «اگر در انتخابات پیروز شوید، به ایران حمله نظامی خواهید کرد؟»، گفت: من از عربستان در هر اختلاف منطقه ای حمایت خواهم کرد.
ترامپ مدعی شد: توافق هسته ای، تهران را به قدرتی هسته ای بدل کرده و اکنون موجودیت عربستان را تهدید می کند.
این سرمایه دار آمریکایی مدعی شد: آنها به عربستان چشم دوخته اند و به دنبال نفت و پول این کشور و چیزهای بی شمار دیگری هستند. عربستان بدون آمریکا بقا نمی یابد و مساله اینجاست که آمریکا چه زمانی می خواهد مداخله کند و سعودی ها تا چه اندازه می خواهند به ما کمک کنند. 
ترامپ افزود، اگر رئیس جمهور شوم، به عربستان کمک خواهم کرد و سعودی ها هم باید از نظر اقتصادی به آمریکا کمک کنند. 
وی با تکرار ادعاهایش درباره برنامه هسته ای ایران، گفت: هنوز جوهر توافق خشک نشده است که آنها توافق را نقض می کنند و به همین دلیل بسیاری خواستار تحریم این کشور هستند. 
اظهارات این نامزد جنجالی آمریکایی به دنبال تشدید تنش در روابط بین ایران و عربستان در نتیجه اقدام سعودی ها در قطع روابط دیپلماتیک با ایران مطرح شده است.
عربستان به دنبال اعتراض ها در ایران به اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه مخالف دولت، روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد. 
کاخ سفید خویشتنداری دو کشور را خواستار شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.