امارات، کشوری که به خاک یمن تجاوز می کند اما «گفت وگو» را تنها راه پایان بحران می داند

خبرگزاری امارات (وام) امروز (شنبه) در خبری به نقل از انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه این کشور، گفت وگوهای سیاسی را تنها راه حل پایان دادن به بحران یمن دانست.
امارات: گفت وگو، تنها راه پایان بحران یمن است

براساس این خبر؛ قرقاش در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن که به ابوظبی سفر کرده، انجام گفت وهای یمنی را تنها راه حل سیاسی برای تضمین آینده ای امن، شکوفا و با آرامش برای یمن ذکر کرد.
قرقاش بدون اشاره به اقدام ابوظبی در همراهی عربستان در تجاوز به یمن ادعا کرد: دولت امارات به شکل قوی از راه حل سیاسی نهادهای بین المللی و منطقه ای برای حل بحران یمن حمایت و بر ضرورت فعال تر و گسترده تر شدن کمک های امدادی به همه استان های یمن تاکید می کند.
وی بدون اشاره به آمار کشته گان و مجروحان تجاوز ۱۰ ماهه ائتلاف عربی – آمریکایی به یمن، گفت: می دانیم که راه حل سیاسی، مسیر سختی است اما معتقدیم که تنها راه پیش روی ما است که می تواند امنیت و آرامش یمن را در آینده تضمین نماید. 
عربستان سعودی از فروردین گذشته با تشکیل ائتلافی از ۹ کشور عربی از جمله امارات و حمایت آمریکا، حمله به مردم یمن را آغاز کرد تا به هدف خود که بازگرداندن منصور عبد ربه رییس جمهور مستعفی و فراری یمن بود دست یابد اما پس از گذشت ۱۰ ماه تاکنون به هدف خود نرسیده است.
در اثر این حملات تاکنون هزاران نفر از مردم بخصوص زنان و کودکان یمنی به خاک و خون کشیده شده و بیش از ۸۰ درصد تاسیسات خدماتی و درمانی و منازل مردم در اثر بمباران های هوایی این کشورها ویران شده است.
تلاش های مکرر سازمان ملل برای حل سیاسی بحران از طریق برگزاری نشست بین گروه های یمنی به دلیل کارشکنی های عربستان سعودی به نتیجه نرسیده و حتی آتش بس های توافق شده بین دو طرف یمنی – سعودی با نظر این سازمان نیز بارها توسط رژیم عربستان نقض شده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.