جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با اعتدالی‌ها تعامل برقرار نمی‌کند/مجلس دهم، مجلسی اصول‌گرا است

دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین با تاکید براینکه خود را در جریان اصول‌گرایی می‌دانیم، گفت: ما با اعتدالی‌ها تعاملی برقرار نمی‌کنیم و مرز‌بندی خود را با آن‌ها مشخص خواهیم کرد.

سعید احدیان ظهر امروز در نشست‌خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون گفتمان انتخاباتی جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین و رونمایی از طرح ویژه انتخاباتی این جبهه که در دفتر این جبهه برگزار شد، اظهار داشت: این دور از انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، جبهه آرمان خواهان واقع بین در این دور از انتخابات تصمیم گرفته کاندیدای خاصی نداشته باشد و تنها گفتمان انتخاباتی را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ارائه لیست اصول‌گرایی را موضوع اولیه این جبهه دانست و خاطرنشان کرد: اگر اصول‌گرایان در جمع‌بندی خود به لیست مستقل نرسند، لیستی توسط آرمان‌خواهان واقع‌بین ارائه می‌شود.
دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین مکتب امام(ره) را معیار انتخاب اصلح دانست و خاطر‌نشان کرد: مکتب امام(ره) باید به‌عنوان گفتمان اصلی قالب شود، بنا به فرمایش مقم معظم رهبری، مکتب امام(ره) باید در تمام فرآیند‌ها از جمله سیاست داخلی و خارجی اعمال شود؛ کتب امام(ره) عصاره انقلاب اسلامی ایران است، به‌همین دلیل می‌تواند معیاری برای انتخاب اصلح باشد.
وی در ادامه افزود: مدل انتخاب لیست‌های انتخابی جریان‌های سیاسی به‌ویژه اصول‌گرایی دچار ضعف ساختاری مهم است؛ عده‌ای افرادی را که دارای صلاحیت هستند، پشت در‌های بسته در لیست انتخاباتی می‌گنجانند ولی ما بر این باوریم که بایستی به جوان مومن و انقلابی نگاه جدی‌تری در تشخیص صحیح موضوعات داشت.
دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین گفت: در طرحی که توسط این جبهه ارائه شده، نتیجه و خروجی لیست انتخاباتی به اعضا و حامیان این جبهه سپرده شده است. شورای مرکزی این جبهه از میان افرادی که منتسب به جریان اصول‌گرایی هستند، افرادی با نگاه حداقلی را انتخاب کرده و پس از آن در اختیار اعضاء و حامیان جبهه قرار می‌دهد تا با تبیین معیار‌ها، اصلح را برگزینند؛ در رای‌گیری اتخاباتی در داخل این جبهه، از میان افراد اصلح انتخاب شده، لیستی پنج نفره حاصل می‌آید.
احدیان در بیان اهداف این طرح تصریح کرد: پرهیز از گروه‌گرایی، آزمایش توانمندی نامزد‌ها در آزمایشی کوچک، نقش‌دهی به بدنه اجتماعی و تطبیق مصادیق با معیار‌های تعیین شده از جمله اهداف این طرح است. ما بر آنیم که با این طرح، اشکالات موجود در ساختار‌های حزبی و جریان‌های سیاسی را از میان برداریم و این نوآوری را فتح بابی در جلوگیری از ایستایی و خمودگی جریان‌ها کنیم.
وی اظهار داشت: از همه نامزد‌ها که خود را جزو جریان اصول‌گرایی می‌دانند و به این جریان علاقمند هستند، می‌خواهیم که خود را به ما عرضه کند تا ‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم؛ غیر از اعضاء و حامیان جبهه، کسانی که در بدنه اجتماعی قرار داشته و جزو نیرو‌های انقلابی هستند، می‌خواهیم با ثبت‌نام در این جبهه، به‌عنوان عضو و یا حامی در انتخاب لیست نهایی به ما یاری رسانند؛ لیست ۳۲ نفره‌ای از نامزد‌های مورد نظر حاصل آمده که تا سه روز آینده لیست نهایی اعلام می‌شود.
دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تاکید کرد: ما در جریان اصول‌گرایی هستیم و خود را اصول گرا می‌دانیم ولی ارتباط تشکیلاتی با هیچ تشکل و جریان اصول‌گرایی نداریم؛ لیستی که توسط جبهه آرمان خواهان واقع بین ارائه می‌شود پس از نهایی شدن به جریان اصول‌گرایی اعلام و به آن‌ها پیشنهاد می‌‌شود؛ اگر اجماعی در میان اصول‌گرایان به وجود نیاید، از لیست خود حمایت می‌کنیم.
احدیان عنوان کرد: ما خود را در جریان اصول‌گرایی می‌دانیم، اگرچه میان جریان اعتدال و اصول‌گرا تفاوت‌هایی قائلیم ولی با تئوری‌های سیاست‌های خارجی و اقتصادی‌ای که از جانب اعتدال ارائه شده فاصله داریم، ما با اعتدالی‌ها تعاملی برقرار نمی‌کنیم و مرز‌بندی خود را نیز با آن‌ها مشخص می‌کنیم.
وی افزود: بر‌اساس مکتب امام(ره) استکبار ستیزی جزو ارکان غیر قابل تغییر این نظام و انقلاب است و آمریکا بنا به تعبیر رهبری به عنوان دشمن ما شناخته می‌شود تا زمانی که تغییر ماهیت ندهد، با وجود این گفتمان، شاهد آن هستیم که این نگاه به استکبار در جریان اعتدال وجود ندارد؛ اختلاف ما با جریان اعتدال در مبحث سیاست خارجی و استکبار ستیزی است.
دبیر جبهه آرمان خواهان واقع‌بین، مجلس آینده را مجلسی اصول‌گرا دانست و تصریح کرد: در شهرستان‌ها پایگاه اصول‌گرایی قوی‌تر و جدی‌تر است و می‌تواند رای اکثریت را حاصل آورد ولی در شهر‌های بزرگ پیروی اصول‌گرایان به اجماع جریان اصول‌گرایی منوط می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.