رژیم صهیونیستی ۱۰ ماهیگیر فلسطینی را بازداشت کرد

مسوول هماهنگی کمیته ماهیگیران غزه خبر داد: رژیم صهیونیستی ۱۰ ماهیگیر فلسطینی را در آبهای سواحل غزه بازداشت کرد.

به گزارش الشرق الاوسط زکریا بکر با اعلام این خبر افزود: قایقهای جنگی رژیم صهیونیستی عصر امروز ضمن بازداشت این ماهیگیران قایقهای آنان را مصادره وآنان را به نقطه نامعلومی منتقل کرد.
براساس معاهده اسلو (۱۹۹۳) محدوده مجاز صید برای فلسطینیان در نوار ساحلی غزه به شعاع ۲۰مایل ( حدود ۳۷کیلومتر) است ولی رژیم صهیونیستی این محدوده را به ۹مایل در میانه باریکه غزه تا رفح و شش مایل از غزه تا بیت لاهیا در شمال آن کاهش داده است.
طبق آمار رسمی موجود سه هزار و ۵۰۰ تن از ساکنان غزه با حدود ۷۰۰ قایق از طریق صید ماهی روزگار می گذرانند و این حرفه منبع ارتزاق ۷۰هزار فلسطینی است که رژیم صهیونیستی با آزار و اذیت ماهیگیریان، محدود کردن آنان و شلیک تیر به آنها مانع زندگی شان می شود.
آمار مرکز فلسطینی حقوق بشر حاکی است: از ابتدای سال جاری میلادی قایق های جنگی رژیم صهیونیستی ۴۷بار متعرض ماهیگیران فلسطینی شده و در ۶ مورد قایقهای آنان را به توپ بسته ،در۲۴ مورد دیگر با تیراندازی به آنها پنج تن را زخمی کردند.
براساس این گزارش، آنان همچنین در ۶مورد اقدام به تخریب اموال ماهیگیران کرده و ۹ قایق آنها را مصادره کرده اند .در همین مدت ۳۵ماهیگیر بازداشت شده اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.