نعمت زاده: تولید خودرو در ایران به سه میلیون دستگاه در سال می رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه برنامه ریزی های انجام شده، تولید خودرو در جمهوری اسلامی ایران تا یک دهه آینده به سه میلیون دستگاه در سال می رسد.

اسفندماه پارسال سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودرو جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد تولید خودرو ایران در این مدت با رشد ۴۶.۷ درصدی نسبت به سال پیش به یک میلیون و ۹۰ هزار و ۸۴۶ دستگاه رسید.
دوازدهم دی ماه امسال نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش کرد در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۸۲ هزار دستگاه خودرو (سواری، وانت، کامیون، اتوبوس و مینی بوس) تولید شد.
به گزارش تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا نعمت زاده» امروز (یکشنبه) در دیدار با وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی به تشریح توانمندی های کشور در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری پرداخت و افزود: ایران در زمینه هایی مانند الکترونیک، داروسازی، لوازم خانگی، راه اندازی پارک های علم و فناوری، خدمات گردشگری، کشاوررزی و صنایع غذایی دارای تجربه ها و دستاوردهای ارزشمندی است.
وی بر آمادگی ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه سرمایه گذاری مشترک و بلندمدت با اسلوونی تاکید کرد و گفت: امکان برقراری روابط صنعتی و تجاری دوجانبه در این زمینه ها وجود دارد.
وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی نیز گفت: این دیدار افزون بر ارتقای روابط تاریخی، برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نیز اهمیت دارد.
«ازدراوکو پوچی والشک» افزود: ما با ۴۵ نماینده از شرکت های اسلوونی به ایران آمده ایم و تلاش می کنیم روابط دو کشور در بخش های صنعتی، معدنی و تجاری هر چه بیشتر گسترده شود.
وی انرژی، مخابرات، مهندسی، خودروسازی، حمل و نقل و گردشگری را از زمینه ها و ظرفیت های همکاری ایران و اسلوونی برشمرد.
ازدراوکو پوچی والشک ابراز امیدواری کرد شرایط همکاری دوجانبه میان بانک های دو کشور فراهم شود.
وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی در صدر یک هیات تجاری- اقتصادی و بانکی امروز (یکشنبه) در سفر دوروزه به تهران آمد.
بررسی مناسبات اقتصادی و تجاری، راه های گسترش همکاری بویژه در بخش گردشگری، انرژی، ارتباطات، خودرو، کشاورزی، محیط زیست، امور زیرساختی، ترانزیت و کشتیرانی و…، سرمایه گذاری مشترک، تبادل دانش فنی و اجرای طرح های مشترک از زمینه های مورد بحث در دیدارهای هیات اسلوونیایی خواهد بود.
افزون بر امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی، برنامه هایی مانند برگزاری همایش مشترک بازرگانان و مدیران موسسه های تجاری و صنعتی ایران و اسلوونی و گشایش دفتر نمایندگی چهار شرکت بزرگ اسلوونیایی در تهران برای این هیات در نظر گرفته شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.