نجات مادر باردار مهابادی

در یک عملیات نجات کم سابقه ۱۴ ساعته در برف و سرما در شهرستان مهاباد یک مادر باردار با انتقال به مرکز درمانی از مرگ نجات یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: با همکاری اعضای ستاد بحران این شهرستان یک گروه پزشکی شامل ماما و پزشک برای نجات جان یک مادر باردار پرخطر به روستای چومل اعزام شدند. 
سامرند مرزنگ اضافه کرد: بهورز خانه بهداشت روستای میرسه در بخش منگور شرقی این شهرستان در تماس تلفنی با اشاره به عفونت شدید کلیه این مادر باردار برای نجات جان وی درخواست کمک کرده بود. 
وی گفت: با توجه به بارش برف و بسته بودن راه این روستا، اکیپ های این شبکه توانستند تا سه راهی روستای سرخ آب به جانداران پیشروی کنند ولی به علت ارتفاع برف امکان ادامه مسیر ممکن نبود. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: سرانجام با همکاری مردم این روستا این مادر باردار پس از طی پنج کیلومتر مسیر در برف و سرمای شدید به وسیله برانکارد حمل و به اکیپ پزشکی رسانده شد. 
وی اضافه کرد: این مادر باردار ساعت ۳ بامداد امروز و پس از ۱۴ ساعت عملیات نجات به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد منتقل شد و برای ادامه روند درمان و زایمان بستری شد. 
مرزنگ افزود: با توجه به عفونت شدید کلیه این مادرباردار احتمال ایجاد مشکلاتی برای مادر و نوزاد و حتی دیالیزی شدن مادر وجود داشت. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد که خود در عملیات نجات جان این مادر حضور داشت از تلاش ها و همراهی اهالی این روستا، اکیپ اداره راه و شهرسازی و گروه پزشکی قدردانی کرد. 
روستای چومل در بخش خلیفان مهاباد و در دهستان منگور شرقی و در یک منطقه کوهستانی و سخت گذر واقع شده است. 
بارش برف و کولاک که در طول ۱۰ سال اخیر در مهاباد کم سابقه عنوان شده موجب بسته شدن تمام راه های روستایی و قطع جریان برق در بیشتر روستاهای این شهرستان شد و برخی محورهای اصلی به مدت یک هفته بست. 
شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است. 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.