توکلی در جمع خبرنگاران: رئیس موسسه ثامن الحجج بازداشت شود/ سهامداران پدیده به حقوقشان می رسند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج خواست آرامش خود را حفظ کنند و گفت:از مسئولان می خواهیم رئیس این موسسه را بازداشت کنند تا نسبت به عملکرد و حقوق سپرده گذاران پاسخگو باشد.

احمد توکلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که بازار سرمایه بر پایه اعتماد استوار است، افزود: اخیرا حوادثی در بازار سرمایه داشتیم و ما شاهد آثار منفی کوتاه مدتی در آن بوده ایم.
وی افزود: وجه مشترک این حوادث ناتوانی ایفای تعهدات از سمت شرکت های تبلیغ شده یا موسسات مالی اعتباری غیرمجاز است، همه اینها از تایید حکومت برای خود استفاده کردند و اقداماتی را انجام دادند.
این نماینده مجلس به برخی از تبلیغات شرکت پدیده از سوی صداوسیما در این راستا اشاره کرد و گفت: زمانی که موسسه میزان آرم قوه قضائیه را سردر خود می زند و بانک مرکزی نامش در سردر موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج زده می شود، این گونه اتفاقات می افتد.
توکلی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا باید مردم را ملامت کنیم که در این موسسات پول گذاشته اند و به آنها اعتماد کرده اند در حالی که افرادی مردم را فریب داده اند.
وی خاطرنشان کرد: موسسه ثامن الحجج با ۶ میلیون تومان کارش را آغاز کرد. امروز نزدیک به ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد ولی متاسفانه پول های مردم در این موسسه به آنها پس داده نمی شود، چرا کسی معترض نمی شود؟
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ما طی بررسی هایی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیده ایم که مالباختگان حق دارند که گله مند شوند. در مورد موضوع موسسه میزان نسبتا خوب عمل شد و مشکل مردم برطرف شد.
توکلی ادامه داد: در موضوع پدیده اقدامات سنگینی انجام شده است. به اطلاع سهامداران پدیده می رسانم که آنها به حقوق از دست رفته خود خواهند رسید زیرا اقدامات مهمی در این راستا انجام شده است.
وی اضافه کرد: بنده در سال ۹۳ که عضو شورای پول و اعتبار بودم، پرونده این موسسه در آنجا مطرح شد و در نهایت بنا شد که این موسسه بسته شود اما از آن تاریخ تاکنون کار بین زمین و هوا مانده است. البته باید در این زمینه حق بانک مرکزی را ادا کرد. بانک مرکزی در این راستا اقدامات و تلاش های لازم را انجام داده است.
توکلی تاکید کرد: همانطوری که در مورد بابک زنجانی از مسئولان خواستیم که بازداشت شود، در مورد موسس این موسسه هم می خواهیم این مساله تکرار شود. 
وی اضافه کرد: این موسسه با ولخرجی های گسترده سعی کرده همه جا نفوذ کند. از روی پیراهن ورزشی ورزشکاران گرفته تا بیلبوردهای رسمی خیابان و قاب تلویزیون. آنها حتی از امام رضا(ع) نیز سوءاستفاده کردند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ان شاءالله اگر اقداماتی که مدنظر داریم، انجام شود اکثریت سپرده گذاران به پول خود می رسند.
توکلی در پاسخ به این سوال که چرا رئیس موسسه ثامن الحجج دستگیر نمی شود گفت: برخی معتقدند که می توان با تفاهم، پول ها را به مردم برگرداند اما تجربه من این است که اگر این افراد بازداشت نشوند، روند رسیدگی به مسایل مختل می شود.
وی در مورد پروژه پردیس بان نیز گفت: این یک پروژه کاغذی است که اندازه پروژه پدیده شاکی ندارد ولی صاحب این پروژه آزاد است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.