خواننده پیشکسوتی که پس از سال ها در موسیقی فجر شرکت می کند

هنگامه اخوان خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی گفت: سال های گذشته جشنواره هر که را از راه می رسید، دعوت به اجرا می کرد. اما در جشنوارهٔ امسال نوربخش درجه یک ها را به جشنواره دعوت کرده است.

هنگامه اخوان، پیش از ظهر امروز (سه شنبه )در نشست خبری اجرای خود در جشنوارهٔ موسیقی فجر گفت: سال های سال است که به دلایل مختلف نمی خواستم در جشنواره حضور پیدا کنم اما امسال با توجه به تغییرهای گوناگونی که در جشنواره رخ داده، دعوت حمیدرضا نوربخش را برای حضور در جشنواره پذیرفتم؛ چرا که معتقدم جنشوارهٔ امسال با وجود آنکه بودجهٔ کمی دارد بسیار بهتر از سال های گذشته برگزار خواهد شد.
وی افزود: در سال های گذشته، جشنواره هر که را از راه می رسید، دعوت به اجرا می کرد. برای نمونه در سال های گذشته خانم خواننده ای را دعوت کرده بودند که تازه دو ماه بود به کلاس آواز رفته بود و ادعا می کرد خواننده است؛ در حالی که در جشنوارهٔ امسال نوربخش درجه یک ها را به جشنواره دعوت کرده است.
اخوان دربارهٔ ویژگی های اجرای خود در جشنواره گفت: با همراهی گروه بهار کنسرتمان را در دو بخش به روی صحنه می بریم؛ بخش نخست اختصاص دارد به آواز افشاری و در بخش دوم قطعه هایی در آواز اصفهان اجرا خواهد شد.
وی افزود: بیش تر قطعه ها به صورت بازسازی اجرا خواهد شد و تصنیف ها را خودم برگزیده ام. در این اجرا قطعه هایی از ساخته های استادانی چون امیر جاهد، موسی خان معروفی، ابوالحسن خان صبا، مرتضی خان نی داوود و عارف قزوینی اجرا خواهد شد.
این خواننده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من خواننده ای احساسی هستم و در اجرای پیش رو در جشنواره نیز بر اساس احساس خودم تحریرهایی را بر روی آهنگ ها و شعرهایی که امیر جاهد آن ها در سال های آخر عمرش ساخته بود و کسی تا کنون آن ها را نخوانده، گذشته ام و آن ها را در جشنواره اجرا خواهم کرد.
وی درباره مشکل هایی که در راه اجرای موسیقی بانوان است، گفت: خانم های خواننده سالن می خواهند، اما سالن مناسبی برای اجرای آن ها وجود ندارد. همین موجب شده عده ای بگویند که من که عضو شورای عالی موسیقی هستم، نمی گذارم آن ها اجرا داشته باشند؛ در حالی که قسم می خورم از سال ۷۷ که این مسئولیت را داشته ام تاکنون کسی را رد نکرده ام و همهٔ این مشکل ها بر می گردد به نبود سالن.
وی ادامه داد: حتی با وجود اینکه بسیاری از خانم هایی که اکنون می خوانند، ردیف بلد نیستند و بیش تر تصنیف هایی را از چند خانم خوانندهٔ قبل از انقلاب بازخوانی می کنند اما باز هم من کسی را با وجود اینکه بسیاری از این خواننده ها خارج می خوانند، رد نکرده ام.
اخوان دربارهٔ سبک کار خود گفت: سبک خوانندگی من، سبک قدماست و به دلیل اینکه ما امروزه کم تر آهنگسازی داریم که وقت بگذارد و آهنگ خوبی بسازد، مجبوریم کارهای خوب گذشتگان را بخوانیم، اما با وجود این، کارهای من تکراری نیست.
سی و یکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر، ۲۱ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.