اختصاص 200 میلیون دلار به اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی در لایحه بودجه 95

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب اختصاص 200 میلیون دلار اعتبار به صندوق شکوفایی و نوآوری از سوی هیات دولت خبر داد.

'اسماعیل قادری فر' روز دوشنبه در حاشیه افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اظهار داشت: در بودجه سال جاری مبلغ 300 میلیون دلار اعتبار برای صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی شد که این اعتبارات اختصاص یافته است.
وی افزود: طبق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان قرار است طی سه سال مبلغ سه هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گیرد که تا پایان امسال حدود 700 میلیون دلار محقق می شود.
قادری فر خاطرنشان کرد: در جلسه شب گذشته هیات دولت تصویب شد که 200 میلیون دلار به اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد که این مبلغ به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان هزینه خواهد شد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب صندوق نوآوری و شکوفایی مشکلی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان نخواهد داشت اما از سوی دیگر باید روند احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان تسریع شود.
به گفته قادری فر، هم اکنون حدود هفت هزار شرکت در نوبت احراز صلاحیت دانش بنیان بودن هستند و حدود سه هزار شرکت نیز در این رابطه احراز صلاحیت شده اند.
وی یادآور شد: شرکت ها پس از احراز صلاحیت دانش بنیانی وارد مراحل هفت گانه ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی می شوند و پس از طی این مراحل از حمایت های صندوق شامل کمک های مالی، تسهیلات و تضمین های بانکی برخوردار خواهند شد.
شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تا 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا خواهد بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.