رشد۴۳ عددی آلاینده های هوای پایتخت/هوا همچنان در شرایط ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به ۲۴ ساعت گذشته گفت: شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

محمدرستگاری افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با ۴۳ عدد افزایش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۱۴۸ و در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت. 
وی گفت: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن از ۵۰ به ۵۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۹ به ۸۴ افزایش یافته است.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه فرمانداری شهرری با ۱۶۹ و بوستان های شکوفه و قائم با ۱۶۷بیشترین میزان آلودگی هوای پایتخت در طول ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.
وی افزود: ایستگاه های گلبرگ با ۱۱۱، پاسداران با ۱۲۱ و پونک با ۱۲۲ نیز پاک ترین نقاط جوی تهران در این مدت بودند. 
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.