فصل لغو تحریم ها / نفتکش های ایرانی راهی اروپا می شوند

اتحادیه شرکت های کشتیرانی بین المللی(بیمکو) اعلام کرد با لغو تحریم ها بار دیگر نفتکش های ایرانی برای فروش نفت راهی اروپا می شوند .

پایگاه اطلاع رسانی «ان دی تی» هند روز شنبه در گزارشی به نقل از «بیمکو» اعلام کرد اروپایی ها تا پیش از تحریم از نخستین شرکای نفتی ایران محسوب می شدند.
شرکت های نفتی «ای .ان .ای » ایتالیا، «رپسول» اسپانیا، و «توتال» فرانسه از نخستین شرکای نفتی ایران هستند که انتظار می رود با لغو تحریم ها ،نفت ایران را خریداری کنند.
به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی هند، ایران دارای ۲۲ نفتکش بسیار بزرگ است که ظرفیت ۱۳ نفکش این کشور اکنون کامل شده است که این تعداد می تواند نفت مورد نیاز یک هفته هند را تامین کند.
درادامه این مطلب به نقل از مقامات کشورمان اعلام شده است ایران قصد احیای قراردادهای نفتی خود با شرکای اروپایی برای افزایش صادرات نفت به این کشورها را دارد.
درادامه این مطلب آمده است انتظار می رود شورای حکام در گزارش امروز خود لغو تحریم های ایران را تایید کند و میلیاردها دلار از دارایی ایران آزاد و محدودیت تجارت با ایران لغو شود.
در بخش دیگری ازاین گزارش اضافه شده است ایران قصد دارد با لغو تحریم ها تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
قرار است امروز با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام، ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک روز اجرای برجام را اعلام کنند که طبق آن تمام تحریمها علیه ایران لغو می شوند.
خبرگزاری ها روز جمعه گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا آماده است تا به محض تایید اقدامات ایران در اجرای «برجام»، تحریم های اعمال شده علیه ایران را بردارد و همه چیز آماده است تا اتحادیه اروپا در کنار آمریکا و سازمان ملل با رسیدن «روز اجرا»ی برجام بتوانند به نظام تحریم ایران پایان دهند.
یک مقام سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که مقر سازمان ملل در ژنو برای میزبانی اجلاس ایران و ۱+۵ آماده می شود.
این مقام سازمان ملل گفته بود که مقامهای آمریکایی از ما خواسته اند تا (برای برگزاری اجلاس) آماده باشیم و از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه به وقت ژنو در شرایط آمادگی بسر ببریم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.