دستگیری اعضای باند اخلال در سیستم های بانکی ، قبل از نفوذ در بانک

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۱۲ نفر از اعضای باند نفوذ در سرور سیستم های بانکی ، که قصد انتقال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از یکی از بانک های شهرستان نظرآباد به خارج از کشور را داشتند با اقدام به موقع ماموران پلیس خبر داد.

سردار "بخشعلی کامرانی صالح"  گفت: به دنبال گزارش حراست یکی از بانک های شهرستان نظرآباد مبنی بر تردد افراد مشکوک در اطراف بانک ، نظر به حساسیت موضوع، بلافاصله ماموران گشت پلیس جهت بررسی به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از ورود به داخل بانک متوجه حرکات مشکوک یکی از کارمندان بانک شدند که به محض مشاهده ماموران ، حضور افراد مشکوک در اطراف بانک را تایید و اظهار داشت که جان وی و خانواده اش از سوی اعضای یک باند هکر سیستم های بانکی در خطر است .
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به ادعای کارمند مذکور مبنی بر حضور یکی از افراد این باند در داخل بانک بلافاصله با مسدود کردن راههای خروجی ، نامبرده که دارای ظاهری موجه بوده و در پوشش یکی از مشتریان در طبقه فوقانی بانک حضور داشت دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک عدد فلش و یک عدد سی دی حاوی نقشه مربوط به سرقت از بانک کشف شد.
وی بیان داشت: کارمند بانک در تحقیقات تکمیلی ماموران گفت که هفته گذشته افرادی با تهدید وی و پیشنهاد مبلغ ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد از او می خواهند با دسترسی به سرور بانک ، اطلاعات حساب های بانکی را کپی و از این طریق اقدام به انتقال موجودی حساب ها کنند.
سردار کامرانی صالح افزود : کارمند بانک با توجه به تهدیدات اعضای باند سارقان، موضوع را بلافاصله به حراست بانک اطلاع می دهد اما متهمان که از موضوع باخبر شده بودند قصد داشتند تا روز حادثه قبل از انجام هر اقدامی از سوی ماموران انتظامی و امنیتی، مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال را از حساب بانک به خارج از کشور انتقال دهند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به اظهارات کارمند بانک و دستگیری یکی از سارقان و نیز حائز اهمیت بودن موضوع به جهت جلوگیری از فرار دیگر اعضای باند، جلسه ای اضطراری در بانک با حضور جانشین انتظامی شهرستان نظرآباد ، روسای پلیس آگاهی، کلانتری و پلیس امنیت عمومی برگزار و بلافاصله با اجرای طرح مهار در اطراف بانک به یک دستگاه خودروی سوناتا با چهار نفر سرنشین مشکوک شدند.
سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: ماموران با تحت نظر قرار دادن نامحسوس خودروی مذکور ؛ پس از اطمینان از داشتن رابطه سرنشینان خودرو با باند سارقان اینترنتی بانک ، با رعایت کامل جوانب امنیتی و احتیاطی طی یک عملیات غافلگیرانه هر چهار سرنشین خودرو را دستگیر کردند.
وی گفت: در بازجویی از متهمان دستگیر شده ، با کنترل ورودی و خروجی پیامک های رد و بدل شده تلفن همراه اعضای باند، محرز شد که نامبردگان در حال انجام اقدامات مجرمانه مبنی بر برداشت وجوه و سرقت به صورت اینترنتی و سایبری هستند.
سردار کامرانی صالح اظهار داشت: با توجه به دستگیری تعدادی از اعضای باند با راهنمایی آنها و اقدامات اطلاعاتی ماموران ، هفت نفر دیگر از اعضای باند در تهران و هشتگرد دستگیر و ضمن اعتراف به جرم خود اذعان داشتند که پس از آشنایی با نحوه هک سیستم های بانکی و آموزش های تکمیلی در یک سال گذشته قصد داشتند که با شیوه ارعاب و تطمیع یکی از کارمندان بانک ، در سیستم بانک نفوذ کرده و پس از دست یابی به سرور آن اقدام به انتقال و جابجایی ۵۰۰ میلیارد ریال وجه نقد کنند.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان گفت: متهمان دستگیر شده در ادامه تحقیقات تکمیلی ماموران اعتراف کردند که در آبان ماه سال ۹۴ نیز طی نقشه ای از پیش طراحی شده با تهدید و تطمیع کارمند یکی از بانک های تهران نیز قصد دسترسی به سرور اصلی بانک را داشتند که با عدم موافقت کارمند مذکور در نقشه خود ناکام ماندند.
گفتنی است ، هر ۱۲ نفر از اعضای باند سارقان اینترنتی از بانک ، پس از تشکیل پرونده با حکم مقام قضائی به زندان منتقل شدند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.