ترامپ: فقط ۴ زندانی در برابر ۷ زندانی و ۱۵۰ میلیارد دلار ارز؟!

چندتن از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انتقاد کرده و آن را نقض قانون دانسته‌اند.

 به نقل از روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، نامزد پیشرو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد تبادل زندانیان ایران با آمریکا گفت: آن‌ها ۷ زندانی به علاوه ۱۵۰ میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده خود را به دست آوردند و ما در قبال آن تنها ۴ زندانی را باز گردانده‌ایم.

ترامپ ادامه داد: البته من خوشحال هستم که این زندانی‌ها به خانه بازگشته‌اند اما این که این افراد به مدت طولانی در ایران زندانی بوده‌اند مایه سرافکندگی است.

سناتور مارکو روبیو، دیگر نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا نیز با متهم کردن ایران به گروگان‌گیری از اوباما انتقاد کرد.

بن کارسون، دیگر کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ضمن انتقاد از این تبادل گفت: من از بازگشتن زندانی‌های آمریکایی به خانه خوشحال هستم.

او هم‌چنین توافق هسته‌ای برجام با ایران را فاجعه‌آمیز توصیف کرد و آن را تهدیدکننده امنیت ملی آمریکا دانست.

هم‌چنین کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی نیز در این باره گفت: ما نباید تبادل زندانی‌ها با ایران را انجام می‌دادیم. این افراد به صورت غیرقانونی و با نقض قوانین بین‌المللی بازداشت بوده‌اند و باید بدون هیچ گونه شرطی آزاد می‌شدند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.