حواشی حضور پسا برجامی ظریف و روحانی در مجلس

حضور رییس جمهور در مجلس برای تقدیم لایحه بودجه و برنامه ششم با حاشیه‌های مختلفی همراه بود.

در حالی که نمایندگان مجلس از نخستین ساعت آغاز کار مجلس از صبح امروز منتظر حضور رئیس‌‌جمهور برای تقدیم لوایح بودجه سال ۹۵ و همچنین برنامه ششم توسعه بودند، محمدجواد ظریف که تا نیمه‌های شب گذشته در وین مشغول انجام آخرین مراحل اجرایی شدن برجام و برگزاری جلسات متعدد با سران کشورهای ۱+۵ و نهایتا قرائت گزارش مشترک به همراه فدریکو موگرینی بود، بلافاصله با شروع به کار نشست علنی امروز در صحن حاضر شد و به‌شدت مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

– محمدباقر نوبخت نیز که از ساعت ۷ صبح امروز جهت شرکت در نشست فراکسیون رهروان به منظور بررسی بودجه سال ۹۵ حضور یافته بود،  وزیر امور خارجه کشورمان را در هنگام ورود به صحن علنی مجلس همراهی کرد.
– دقایقی پس از حضور ظریف و نوبخت، رئیس‌ جمهوری نیز به همراه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط‌ زیست، مجید انصاری معاون پارلمانی‌ رئیس‌جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور جهت ارائه لوایح بودجه و برنامه ششم به صحن علنی آمد که با استقبال گرم نمایندگان روبرو شد.
– در ادامه برخی دیگر از دولتی‌ها نیز خود را به صحن علنی مجلس رساندند که در این میان حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حجت‌السلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، ‌ محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر نهاد ریاست‌ جمهوری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، الهام امین‌زاده معاون حقوقی ریاست‌جمهوری و همچنین مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند.
– از نکات جالب توجه در حاشیه سخنرانی رئیس‌جمهور عبور و مرور مکرر نمایندگان در صحن و صحبت با یکدیگر بود که منجر به ایجاد فضای همهمه در صحن علنی مجلس شده‌ بود و بجز معدود نمایندگان و مسئولان دولتی که با حضور در ردیف اول صندلی‌های مجلس به صحبت‌های روحانی گوش می‌دادند، ‌ دیگر نمایندگان توجه به این سخنان نداشتند.
– تقدیم لوایح بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه فرصت مناسبی است برای دید و بازدید نمایندگان و دولتی‌ها بود و صحن علنی امروز مجلس شاهد مصافحه و روبوسی سیاسیون بود.
– حضور قابل توجه خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران در حاشیه برگزاری نوبت نخست جلسه علنی امروز خود نمایی می‌کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.