کره شمالی جنگ تبلیغاتی علیه همسایه جنوبی را افزایش داد

کره جنوبی می گوید که همسایه شمالی اش تبلیغات ضد کره ای خود را با انتشار و توزیع مطالب مکتوب در مناطق مختلف این کشور افزایش داده و در جریان این جنگ روانی، نزدیک به یک میلیون اعلامیه در این کشور پراکنده شده است.

جنگ سرد و تبلیغاتی میان دو کره پس از آن شدت گرفت که پیونگ یانگ اخیرا اقدام به آزمایش اولین بمب هیدروژنی کرد.
به دنبال این اتفاق مقامات کره جنوبی فورا نصب بلندگوهای غول پیکر تبلیغاتی در یازده منطقه مرزی با کره شمالی را آغاز کردند و چند روز پس از آن نیز کره شمالی هم بالن ها و بادباک هایی را حامل اسناد ضد کره ای در انتقاد از سیاست های این کشور بود، به داخل مرزهای کره جنوبی فرستاد.
همزمان کره شمالی کار نصب بلندگوهای تبلیغاتی در مرز کره را آغاز کرده و در حال افزودن بر این بلندگوها در نقاط مختلف است.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که به جز بلندگوها اسناد زیادی نیز از آسمان به روی مناطق مختلف کره ریخته شده است.
«هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز در نشستی با حضور نظامیان این کشور اعلام کرد که کار توزیع این اوراق را ارتش کره شمالی بر عهده دارد و این کشور توانسته است اوراق را حتی در پایتخت نیز توزیع کند.
گزارش خبرگزاری یونهاپ حاکی است که این موضوع باعث ناراحتی دولتمردان شده و برخی از رسانه های کره ای گزارش کرده اند که مسئولان تا اندازه ای سراسیمه شده اند.
این اولین بار پس از توقف جنگ روانی و تبلیغاتی دو کره پس از سال ۲۰۰۴ میلادی است که کره شمالی دست به چنین اقدامات گسترده تبلیغاتی بر ضد همسایه جنوبی خود می زند.
کره جنوبی می گوید این اقدام کره شمالی حرکتی روانی محسوب می شود که نمی تواند این کشور را از فشار آوردن بر کره شمالی به دلیل آزمایش های هسته ای بازدارد.
کره جنوبی، آمریکا و ژاپن می گویند در حال کار بر روی اسنادی هستند که بر اساس آن کره شمالی بار دیگر تحریم خواهد شد.
مرز دو کره مملو از تسلیحات و تجهیزات نظامی است و از شش دهه قبل تاکنون این وضعیت در منطقه ادامه داشته و دو طرف به دلیل نداشتن رژیم دائمی صلح در شرایط شبه جنگی بسر می برند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.