سناتور آمریکایی: واشنگتن باید جسورانه به سمت عادی سازی روابط با تهران برود

«برنی ساندرز» سناتور آمریکایی و نامزد رقابت های درون حزبی برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از حزب دمکرات، گفت: واشنگتن تا جایی که ممکن است باید برای عادی سازی روابط با تهران پیش برود، هرچند با بسیاری از اقدام های ایران موافق نیستیم.

شبکه سی ان ان گزارش داد: سیاست آمریکا در برابر ایران محور اصلی مناظره ساندرز، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و «مارتین اومالی» فرماندار سابق ایالت مریلند دیگر نامزدهای دموکرات را تشکیل می داد که یکشنبه شب برگزار شد.
مجری شبکه تلویزیونی NBC آمریکا در این مناظره از سناتور ساندرز پرسید: آیا واشنگتن باید روابط خود را با تهران عادی کند و با توجه به توافق هسته ای، سفارت آمریکا در ایران بازگشایی شود؟
ساندرز پاسخ داد: آمریکا باید جسورانه تا آنجا که می تواند در مسیر عادی سازی رابطه با ایران پیش برود، البته در برهه کنونی به سمت بازگشایی سفارت آمریکا در ایران پیش نخواهیم رفت. 
هیلاری کلینتون هم در مورد برقراری روابط ببین ایران و آمریکا گفت که باید محتاطانه پیش رفت.
وی با اشاره به کارآمدی دیپلماسی بین ایران و آمریکا در باره ۱۰ ملوان آمریکایی و تبادل زندانیان بین دو کشور گفت: در ۳۶ سال گذشته یک روز خوب داشتیم. ما پیش از آنکه هرچه زودتر به سوی عادی سازی روابط پیش برویم، به روزهای خوب بیشتری نیاز داریم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.