برای کاهش تصادفات جاده‌ای چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

فرمانده پلیس‌راه استان زنجان گفت: انحراف به چپ عامل عمده تصادفات به‌وقوع پیوسته در محورهای مواصلاتی استان است.

سرهنگ «علی‌اصغر شیرمحمدی»اظهار کرد: بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سبب می‌شود که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به افراد وارد شود، در حالی‌که می‌توان به‌راحتی مانع آن شد.
وی با بیان این‌که بیشتر تصادفات به‌علت خواب‌آلودگی راننده است که این آمار نگران‌کننده است، تصریح کرد: راهکارهایی باید در مدت زمان کوتاه پیش‌بینی شود، البته طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده نصب شیارها، سکوها و چراغ‌های LED در حال انجام است، اما این اقدامات مانند مسکن به‌صورت مقطعی عمل می‌کند.
این مسئول با اشاره به این‌که به ازای هر ساعت رانندگی باید ۱۵ دقیقه استراحت کرد و لازم است در اطراف جاده جاذبه‌هایی برای توقف ایجاد شود تا با استراحت رانندگان در کنار این جاذبه‌ها میزان تصادفات کاهش یابد، خاطرنشان‌ کرد: در بحث خواب‌آلودگی راننده‌ها نیز برای کاهش تلفات باید تدابیری مانند نصب لغزاننده‌ها اندیشیده شود تا از تلفات موجود کاسته شود.
شیرمحمدی یادآور شد: شناسایی چند نقطه مناسب، تأمین روشنایی، استفاده از سازه‌های موقت، استقرار سرویس بهداشتی و واحدهای امدادی به‌صورت فوری در نقاطی از جاده‌ها، از اقداماتی است که می‌توان انجام داد تا رانندگان به این بهانه در مسیر توقف کرده و استراحت کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.