معاون اجرایی رئیس جمهور سابق، از زندان آزاد شد

مدیرکل زندانهای استان تهران از آزادی حمید بقایی معاون اجرایی دولت نهم و دهم از زندان خبر داد.

سهراب سلیمانی افزود: حمید بقایی ۱۸ خرداد امسال بازداشت و قرار بازداشت حمید بقایی نیز ۶ بارتمدید شده بود.
همچنین عادل حیدری وکیل حمید بقایی درگفت وگو با ایرنا اعلام کرد: موکلش دو ساعت قبل با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه، از زندان آزاد شد.
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا که پروند بقایی درچه مرحله ای قرار دارد، اظهارکرد: جزئیات بیشتر این پرونده را ازسخنگو قوه قضاییه پیگیری شود.
حدود هفت ماه قبل درتاریخ هجدهم خرداد ماه، سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت حمید بقایی خبر داد و در این باره گفت: بازپرس پرونده آقای بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق، ایشان را امروز احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.
یکی از وکلای حمید بقایی پیشتر در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود: طبق اسناد و مدارک موجود، اتهامی که به حمید بقایی منتسب شده مربوط است به اواخر دولت دهم که بحث پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولین و مقامات دولتی مطرح بوده است.
سید علی اصغر حسینی افزود: لذا به منظور جلوگیری از استمرار فضای شایعات و نشر اکاذیب در خصوص ایشان، اعلام می نماید طبق اسناد و مدارک موجود، اتهامی که به آقای بقایی منتسب شده مربوط است به اواخر دولت دهم که بحث پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولین و مقامات دولتی مطرح بوده و نهایتاً تصمیم گرفته می شود به جای پرداخت پاداش مستقیم به این افراد، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط نهاد ریاست جمهوری به صندوق قرض الحسنه ای که ۱۶ نفر از مقامات و مسئولین دولتی از آن صندوق وام گرفته بودند، پرداخت شود.
وی ادامه داد: از محل این ۳۰۰ میلیون تومان تمام یا بخشی از وام های دریافتی این افراد از آن صندوق تا سقف ۲۵ میلیون تومان تسویه شود و النهایه مبلغ مذکور در اواخر مسئولیت حمید بقایی به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد به صندوق مذکور پرداخت شده است.
بقایی در دولت احمدی نژاد، سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ومعاون اجرایی ریاست جمهوری را برعهده داشت.
او از چهره های بسیارنزدیک به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به شمار می آید.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.