اجرای 45 هزار طرح اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سازمان بسیج سازندگی امسال اجرای 45 هزار طرح اقتصاد مقاومتی را در کشور برنامه ریزی کرده است.

سردار نعمان غلامی شامگاه یکشنبه در همایش شکوه هجرت جنوب کرمان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت برگزار شد افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و در شرایط فعلی نیاز کشور است. 

وی گفت: با اجرای این تعداد طرح پیش بینی می شود برای 70 هزار نفر در زمینه صنایع تبدیلی، امنیت غذایی و مشاغل خانگی اشتغالزایی شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در شش ماه ابتدای سالجاری 20 هزار کارگاه کوچک در کشور راه اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال تعداد باقیمانده این طرح ها محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی رویکرد جدید سازمان بسیج سازندگی، اشتغالزایی و راه اندازی کارگاه های کوچک بوده تا بتوانیم زمینه گسترش فرهنگ کار و افزایش اعتماد به نفس برای شروع مشاغل با منابع کوچک بوجود آید.

سردار غلامی گفت: برای تحقق 45 هزار واحد اقتصاد مقاومتی 10 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک مهر اقتصاد، منابع در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سه هزار و 500 گروه جهادی سازمان یافته در سراسر کشور وجود دارد که در رشته های تخصصی پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی و سازندگی فعالیت می کنند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال 200 هزار نفر اردو در موضوع های دانشجویی، جهادی و محلات برنامه ریزی شده که با اجرای این برنامه دستاوردهای خوبی کسب می کنیم.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان بسیج سازندگی استفاده از ظرفیت حلقه صالحین است که با برگزاری اردوهای یک روزه کمکی به رونق کار و اقتصاد مقاومتی در محلات با استفاده از ظرفیت محلات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال یک میلیون و 200 هزار نفر در زمینه فعالیت حلقه های صالحین هدفگذاری شده که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده خوبی داشته باشیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.