ممنوع‌التصویر شدن کفاشیان اصلا برای وی اهمیتی ندارد

بحث ممنوع‌التصویر شدن علی کفاشیان در این روزها به یک موضوع مهم در فوتبال ایران تبدیل شده است و باید دید رئیس فدراسیون در این خصوص چه واکنشی از خود نشان می‌دهد.

بحث ممنوع‌التصویر شدن علی کفاشیان در این روزها به یک موضوع مهم در فوتبال ایران تبدیل شده است. ماجرا به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در روز چهارشنبه هفته گذشته بر می‌گردد، جایی که علی کفاشیان ماجرای شکایت از صدا و سیما را به رای گذاشت. فوتبال ایران حدود ۲ سال است که بدون قرارداد حق پخش اداره می‌شود و البته مدیران سازمان صدا و سیما هم چندان تمایلی به پرداخت حق فوتبال ندارند. همه این‌ها باعث شده که علی کفاشیان در مجمع موضوع شکایت از سازمان صدا و سیما را به رای بگذارد و البته این موضوع با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید. این اتفاق هرگز برای مدیران صدا و سیما خوشایند نبوده است چراکه آنها بلافاصله نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند. مدیران صدا و سیما علی کفاشیان را ممنوع التصویر کردند تا مشخص شود آنها از این شکایت حسابی ناراحت شده‌اند و با این کار سعی کرده‌اند رئیس فدراسیون فوتبال را تحت فشار قرار بدهند. از قرار معلوم مدیران سازمان صدا و سیما تصمیم ندارند زیر بار امضای قرارداد حق پخش بروند و به همین دلیل هم تصمیم بر ممنوع‌التصویری کفاشیان گرفته‌اند. با اتفاق‌های افتاده باید دید واکنش مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به این اتفاق چه خواهد بود. البته امیر عابدینی، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ و شهرام دبیری عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند که موضوع ممنوع التصویری چندان برای کفاشیان مساله مهمی نیست.

**عابدینی: زور صدا و سیما زیاد است
امیرعابدینی یکی از مدیرانی است که در چند وقت اخیر بارها موضعش در مورد حق پخش تغییر کرده است. او هر بار که مدیران صدا و سیما در مورد امضای قرارداد حق پخش چراغ سبزنشان می‌دهند از آنها حمایت می‌کند اما با کمرنگ شدن احتمال این موضوع انتقادهایش را شروع می‌کند.
عابدینی در گفتگو با «نسیم آنلاین» ادعا می‌کند موضوع ممنوع‌التصویری برای کفاشیان مهم نیست: به نظر من نباید به این موضوع چندان پرداخته شود. برای آقای کفاشیان این مساله چندان مهم نیست و فکر می‌کنم سازمان صدا و سیما هرکاری که دوست داشته باشد را می‌تواند انجام بدهد و نباید چندان به این موضوع پرداخته شود.
عضو هیأت رئیسه سازمان و صدا سیما در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود حق فوتبال را از صدا و سیما گرفت یا نه هم گفت: من جوابی برای این سوال ندارم. فعلا زور مدیران صدا و سیما زیاد است و ما هم کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

*انتقاد تند عضو هیأت رئییسه فدراسیون از صدا و سیما
شهرام دبیری هرگز از ممنوع التصویری علی کفاشیان راضی نیست و اعتقاد دارد مدیران سازمان صدا و سیما کار خوبی انجام نداده‌اند. در روزهایی که اختلاف بین مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما به اوج خود رسیده است ممنوع التصویری کفاشیان می‌تواند آتش این اختلاف را شعله ورتر از گذشته کند.
شهرام دبیری در این باره به «نسیم آنلاین» می‌گوید: من هم اصلا از رفتار سازمان و صدا و سیما در قبال آقای کفاشیان راضی نیستم. هرگز نباید این اتفاق می‌‌افتاد چراکه راه یک اعتراض، ممنوع‌التصویر کردن نیست و این موضوع چیزی را حل نمی‌کند. به هرحال آقای کفاشیان اگر حقیقت را گفته باشد گه دیگر نیازی به این کارها نیست و اگر هم اشتباه کرده باشد می‌توان نشست و این موضوع را به شکل مسالمت‌آمیز حل کرد. فراموش نکنید که آقای کفاشیان یک موضوع را به رای گذاشته است و اعضای مجمع به شکایت از صدا و سیما رای مثبت داده‌اند. پس فکر نمی‌کنم این موضوع چندان درست باشد که ایشان را ممنوع‌التصویر کنند.
او در ادامه در مورد اشتباه فاحش صدا و سیما هم می‌گوید: به نظر من صدا و سیما در ممنوع‌التصویر کردن آقای کفاشیان اشتباه بزرگی مرتکب شده است چراکه ایشان از موضع حقیقی خود چیزی را عنوان نکردند. ایشان از موضع حقوقی خود که رئیس فدراسیون فوتبال است از حق این رشته ورزشی دفاع کرده است. پس فکر نمی‌کنم سازمان صدا و سیما باید چنین واکنشی را نسبت به ایشان نشان می‌داد.
البته او ادعا می‌کند ممنوع التصویری موضوع مهمی نیست: من با آقای کفاشیان صحبتم کردم و ایشان گفتند ممنوع‌التصویری چندان موضوع مهمی برایشان نیست. ایشان چندان تمایلی نداشتند که تصویرشان پخش شود یا در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنند. چیزی که در ایران زیاد است رسانه.
اما دبیری در پایان صحبت‌هایش با «نسیم آنلاین» پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد که موضوع حق پخش در برنامه ششم توسعه دیده شده است: در مجمع آقای وزیر اعلام کرد که با پیگیری‌هایی که انجام داده است موضوع حق پخش در برنامه ششم توسعه دیده شده است. این یک اتفاق بسیار مثبت است و بسیار من از این اتفاق خوشحال هستم. باید از وزیر ورزش هم تشکر کنیم چراکه با این اتفاق بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.