رایزنی رییس‌مجلس با شورای نگهبان

نماینده مردم بیجار از ورود لاریجانی به موضوع رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان و به دنبال آن رایزنی با شورای نگهبان خبر داد وگفت که طبق صحبت‌های انجام شده قرار بر این شد که برخی از حقوق‌دانان شورای نگهبان در مجلس حاضر شود تا این تعداد از نمایندگان دلایل خود را مطرح کنند.

محمد بیاتیان اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس که صلاحیت آنها از طرف شورای نگهبان تایید نشده است در گروههای جداگانه‌ای جلسه‌ای با رئیس مجلس برگزار کردند واز آقای لاریجانی خواستار ورود به این موضوع شدند تا ایشان با شورای نگهبان صحبت کند که به چه دلیلی ما نمایندگان مجلس را رد صلاحیت کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ردصلاحیت اکثر نمایندگان با استناد به بند ۱ ماده ۲۸ بوده است گفت:‌این بند موضوع کلی را شامل می‌شود و در آن دلایل دیگری برای رد صلاحیت اعلام نشده است و به همین دلیل نمایندگان رد صلاحیت شده در مراجعه‌ به رئیس مجلس درخواست کردیم که ایشان با شورای نگهبان صحبت کند تا معلوم شود رد صلاحیت‌ها به چه دلیل بوده است.

وی با بیان این که رئیس مجلس با برخی اعضای شورای نگهبان صحبت کرده است گفت: بنده از محتوای صحبت‌ها اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که ایشان با آقای جنتی یا سایر اعضا صحبت کردند تنها این را مطلعیم که قرار است تعدادی از حقوق‌دانان و یا احتمالا فقهای شورای نگهبان در مجلس حضور پیدا کنند وصحبت‌ها و دلایل ما را بشنوند؛ آن هم به این دلیل که با حجم بالای رد صلاحیت شدگان و از طرف دیگر مشغله کاری برای نمایندگان سخت است که به محل ثبت اعتراض حضور پیدا کنند از این روست که حقوق‌دانان قرار است به مجلس بیایند وما با آنها ازنزدیک ملاقات داشته باشیم.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: در حال حاضر سازمان متبوع و کاری ما مجلس است وما به عنوان نمایندگان از رئیس مجلس خواستار ورود به این موضوع شدیم کما این که رئیس جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی پیگیری این موضوع را مطرح کردند و ما نیز به عنوان نماینده مجلس از رئیس مجلس خواستیم که وساطت کرده و کمک کند تا ما دفاعمان را طرح کنیم تا درنهایت این سوء‌تفاهم‌ها برطرف شود.

وی گفت که ما علاوه بر مرجع رسمی ثبت اعتراضات تنها جایی که دستمان می‌سید رئیس مجلس بود به همین دلیل خواستیم که ایشان ورود پیدا کند. صحبت ما حل مشکل نیست بلکه ورود برای شنیدن دفاعیه و ادله ما به شورای نگهبان است؛ چراکه ما نیز معتقدیم شورای نگهبان نهادی مستقل است و تحت فشار و لابی سیاسی قرار نمی‌گیرد تا کسی را تایید کند.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان به عنوان نهادی مستقل نظارت استصوابی را انجام می‌دهد، ما هم معتقد نیستیم که کسی باید ویژه دیده شود و نمی خواهیم روسای جمهور و یا مجلس و یا هر مسئول دیگری ویژه‌خواری کنند تنها حرفمان این است که فقهای شورای نگهبان ادله ما را نیز بشنوند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.