سازمان لیگ فوتبال اسپانیا از فیفا شکایت می‌کند

رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا قصد دارد از فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل اعمال تحریم‌های ناعادلانه علیه تیم‌های بزرگ این لیگ شکایت کند.

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا قصد دارد از فیفا به دلیل اعمال تحریم یکساله به دو باشگاه شهر مادرید که آنها را تا ماه فوریه سال ۲۰۱۷ از خرید بازیکن محروم می‌کند، شکایت کند.
تباس قرار است سه‌شنبه هفته آینده به بروکسل سفر کند و هدفش از این سفر شکایت از فیفا به پارلمان اروپا در خصوص محرومیت‌هایی است که در یکی دو سال گذشته به سه باشگاه بارسلونا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید تحمیل شده است؛ سه باشگاهی که فدراسیون جهانی فوتبال آنها را به عقد قراردادهای غیرمجاز با بازیکنان زیر ۱۸ سال متهم و برای هر یک از آنها یک سال محرومیت از خرید بازیکن جدید در نظر گرفت.
سال گذشته فیفا علاوه بر باشگاه بارسلونا، فدراسیون فوتبال اسپانیا را هم به دلیل تأیید کردن نقل‌و‌انتقال بازیکنان زیر سن قانونی به این باشگاه مجازات کرد. امسال اما تباس در حالی تصمیم به شکایت از فیفا گرفته است که این سازمان، فدراسیون فوتبال اسپانیا را مجازات نکرده است.
شکایت سازمان لیگ فوتبال اسپانیا از فیفا فصلی جدید از اختلافاتی خواهد بود که در یکی دو سال اخیر میان این دو نهاد به وجود آمده است. چندی پیش کمیته اخلاق فیفا، آنخل ویار رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را که در نقش نایب رئیس فیفا نیز فعالیت داشت به خاطر تخلف در پروسه ارائه پیشنهاد میزبان اسپانیا از جام جهانی ۲۰۱۸ جریمه کرد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.