استاندار فارس: همه باید دنباله رو راه و منش شهدا باشیم

استاندار فارس صبح پنجشنبه در آئین تشییع ۹۴شهید گمنام دوران دفاع مقدس گفت: شهدا در مقطعی که اسلام، نظام و کشور به حضورشان نیاز داشت بدون کوچکترین انتظار و چشم داشتی وارد عرصه شدند و امروز ما نیز باید دنباله رو راه و منش آنها باشیم.

مهندس سید محمد علی افشانی در حاشیه این آئین باشکوه در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در این مراسم افزود: به طور یقین همه آنها که روزی افتخار همرزمی شهدا و در کنار آنها بدون را داشته اند هرگز شهدا و راهی که برگزیدند را فراموش نخواهند کرد. 
وی ادامه داد: همه ما وامدار شهدا هستیم و وظیفه داریم هر آنچه می توانیم برای زنده نگهداشتن یاد، نام و راه شهدا و قدردانی از خانواده های آنها انجام دهیم. 
نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: در آن مقطع دشوار تاریخ انقلاب که کشور مورد هجوم گسترده دشمنان قرار گرفت تمام اقشار جامعه اعم از پیر و جوان و زن و مردم به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و از جان خود گذشتند تا انقلاب پابرجا بماند. 
وی گفت: امروز استان فارس و شهر شیراز میزبان تعدادی از همان قهرمانان همیشه جاوید تاریخ است که با حضور خود فضای استان را آکنده از معنویت و عرفان کرده اند. 
مهندس افشانی که خود از رزکمندگان و ایثارگران دوران دفاه مقدس می باشد و افتخار حضور در عملیاتهای مختلف این دوران را در کارنامه خود دارد ، اضافه کرد: شهدا کسانی بودند که به تاسی از مولایشان تمام قید و بندها و همه آنچه که بشر را احاطه می کرد را گسستند و در سرای سعادت نشستند و راه سعادت را به بشریت آموختند. 
استاندار فارس تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکرم که امروز این توفیق را یافتم تا در کنار مردم ولایتمدار فارس و شیراز بدرقه کننده پیکرهای مطهر این ۹۴ شهید گلگون کفن باشم و یک بار دیگر با تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس از نزدیک شمیم و رایحه خوش شهدا را استشمام کنم .
وی گفت: تمام کوشش خود را به کار گرفتیم تا مراسمی در خور شان این شهدای والا مقام برگزار شود و امیدواریم توانسته باشیم هرچند اندک دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم. 
آئین تشییع پیکر پاک ۹۴گمنام . سرافراز که از روز بیست و سوم دیماه با عنوان کاروان شاهدان بصیر از مرز شلمچه مستقیما وارد استان فارس از طریق شهرستان ممسنی شده است امروز روز پنجشنبه یکم بهمن ماه ۹۴ و همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) از مسیر دروازه قرآن وارد شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) گردید و با استقبال رسمی و در عین حال باشکوه مردم و مسئولان به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تشییع شد. 
به گزارش ایرنا ،از دقایق اولیه آغاز آئین تشییع این شهدای گمنام استاندار فارس ، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان احمدی و محمدی و دیگر مسئولان ارشد نظامی و انتظامی به همراه کارکنان ادارات و نهادهای مختلف همراه و همگام با آحاد مختلف مردمی حضور دارند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.